Sv: Känner mig utnyttjad!
Ge och ta tolkar jag som att man rycker in när det krisar för någon annan. Man hjälper varandra helt enkelt.
Däremot som vid kriser, om någon inte kan komma någon dag av en anledning så visst kan jag kolla till hästen eller mocka en box, sen förhoppningsvis får jag den hjälpen tillbaka om det krisar för mig nångång. Blir det en vana att fråga mig om allt och det händer ofta så säger jag faktiskt nej.
Det går ju att tolka sånt på olika sätt, dom kanske tar det som att dom hjälper dig nästa gång du ska bort osv. Vad är det du vill ha av dom annars? är det pengar eller vill du ha ledigt från hästarna ett tag eller vad?Kan tillägga att det var sagt innan jag flyttade dit att man skulle ge och ta. Alltså att jag skulle få tillbaka för dom dagarna jag hjälpte till. Inte fått något tillbaka. Mer än höjd hyra....
Ge och ta tolkar jag som att man rycker in när det krisar för någon annan. Man hjälper varandra helt enkelt.
Så kan jag nästan lova dig att det är i vart och vartannat stall, alla stallen jag stått i har det alltid klagats när jag släpper ut min häst för att han ska få vara ute en timma till eller två. Sålänge det ingår insläpp så har man rätt att ta ut hästen och ska kunna göra det utan jobbiga suckar.Det är inte själva grejen att jag tagit in hästarna som stör mig utan att det blivit ett suckande när man tagit ut hästarna igen så dom behövt ta in bara nån timma efter dom kommit ut.
Det är rätt, allt är relativt, vad som är dyrt på ett ställe är billigt på ett annat. Vet en anläggning med ridhus och allting men i otroligt dåligt skick att det är svårt att nyttja det som man ska som jag upplever som väldigt dyrt.Och på tal om att det INTE skulle vara dyrt? Beror helt på vart i landet man bor. Pratar inte om ett stall i närheten av en storstad. Samt vad det är för standard på anläggningen.
Jag är också väldigt försiktig och blyg av mig, gör inte direkt mycket väsen av mig alls. Dock så har jag tröttnat på attityden som finns i många stall och efter alla stall jag stått i så har jag blivit lite härdad. Jag ser vad som ingår i stallhyran och sen håller jag på det, gör inte mera än vad som jag känner är okej för mig pga att inte riskera att bli utnyttjad. Börjar man hjälpa till för mycket så är det lätt att folk enbart utnyttjar det.Och som endel sagt, vissa är inte så tuffa IRL som bakom en dataskärm.
Jag är definitivt inte tuff! Alltid varit försiktig och blyg.
Däremot som vid kriser, om någon inte kan komma någon dag av en anledning så visst kan jag kolla till hästen eller mocka en box, sen förhoppningsvis får jag den hjälpen tillbaka om det krisar för mig nångång. Blir det en vana att fråga mig om allt och det händer ofta så säger jag faktiskt nej.
Senast ändrad: