Allt är giftigt. Det är bara en fråga om doseringFör oss människor är de inte giftiga iaf.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Allt är giftigt. Det är bara en fråga om doseringFör oss människor är de inte giftiga iaf.
Igår var vi på restaurang. Jag kände direkt när jag stoppade köttbiten i munnen att den här har fasen inte haft bra välfärd. Jag frågade och den kom mycket riktigt från Uruguay. Att halva ryggbiffen bestod av fett och kostade 355 kr gjorde inte intrycket bättre.
Jag har kikat runt lite, oftast står det inte på restaurangernas hemsida vart de får sitt kött ifrån. Hur ska jag göra för att dels slippa äta utländskt kött, och dels slippa maila varenda restaurang i hela Uppsala??
Jag funderar nu på lösningar kring detta.
Ungefär så tänker jag med.Jag tänker att om de köpt in finare kött t.ex. svenskt så skriver de det på menyn. Står det inget ta jag för givet är det är från någonstans som de inte vill skylta med.
Min erfarenhet är att de inte alltid skyltar med att det är svenskt heller, tyvärr. Himla knepigt. Jag blev verkligen otaggad på att gå ut o äta. Inget var direkt gott. Smakerna var platta. Och detta ställe har bra betyg.Jag tänker att om de köpt in finare kött t.ex. svenskt så skriver de det på menyn. Står det inget ta jag för givet är det är från någonstans som de inte vill skylta med.
Jag tycker att jag nyligen läst/hört någon om att restauranger ska bli skyldiga till att uppge ursprung på kött? Men exakt hur och när minns jag tyvärr inte!Min erfarenhet är att de inte alltid skyltar med att det är svenskt heller, tyvärr. Himla knepigt. Jag blev verkligen otaggad på att gå ut o äta. Inget var direkt gott. Smakerna var platta. Och detta ställe har bra betyg.
Jag har kollat på 10-talet restauranger nu. Ingen av dem har uppgett ursprung på deras råvaror.Jag tycker att jag nyligen läst/hört någon om att restauranger ska bli skyldiga till att uppge ursprung på kött? Men exakt hur och när minns jag tyvärr inte!
Jag tycker att jag nyligen läst/hört någon om att restauranger ska bli skyldiga till att uppge ursprung på kött? Men exakt hur och när minns jag tyvärr inte!
Jag tycker att jag nyligen läst/hört någon om att restauranger ska bli skyldiga till att uppge ursprung på kött? Men exakt hur och när minns jag tyvärr inte!
Jag hade valt längre byte. Mer utrymme för att inte missa anslutning vid eventuella förseningarFunderar jag på om jag vill göra ett längre byte i Göteborg (45min) eller kortare byte i Nässjö(15min) när jag ska åka tåg i sommar.
Har ju packning så blir väl lite jobbigare om jag vill gå en sväng i Göteborg. Så på så vis kan det ju vara skönt o kunna gå från tåg till tåg typ i Nässjö istället.
Prismässigt skiljer det hela 9kr just nu. Så kan inte gå på det heller.
Det blev långa bytet. Man vet ju aldrig hur tågen går.Jag hade valt längre byte. Mer utrymme för att inte missa anslutning vid eventuella förseningar
Vilken restaurang var ni på?Igår var vi på restaurang. Jag kände direkt när jag stoppade köttbiten i munnen att den här har fasen inte haft bra välfärd. Jag frågade och den kom mycket riktigt från Uruguay. Att halva ryggbiffen bestod av fett och kostade 355 kr gjorde inte intrycket bättre.
Jag har kikat runt lite, oftast står det inte på restaurangernas hemsida vart de får sitt kött ifrån. Hur ska jag göra för att dels slippa äta utländskt kött, och dels slippa maila varenda restaurang i hela Uppsala??
Jag funderar nu på lösningar kring detta.
Funderar på exakt samma sak..Vad jag ska ge mamma i födelsedagspresent?
Vad jag ska ge mamma i födelsedagspresent?
Bra förslag men tyvärr kan jag inte åka på spa ens för hennes skull.-Dagspa tillsammans med dig
-Presentkort i blomster-/trädgårdsbutik så får hon nöjet att välja ut växter/annat till hemmet/trädgården
-Blombukett som håller i 6 mån (minns inte vad de heter)
-Utflykt med dig till nåt ställe hon tycker om inkl lunch/fika