Just nu funderar jag på... Del 3

Jag har gjort en tillfällig avmaskning när jag behövt stickorna till annat. Bara att plocka upp och sedan fortsätta. Efter en vecka eller ett år...
Det är så jag gör nu. Men det är det där året... :angel:
Jag inbillar mig att om jag kan "parallellsticka" två projekt samtidigt utan att byta stickor emellan kanske har blir halvfärdig med båda :D

Borde jag prata mer med chefen om situationen på jobbet eller ska jag hålla truten :crazy:
Det känns verkligen som om mobbningen inte tas på allvar
Jag har ärligt talat lite lust att skälla ut en mobbare men det är nog inte rätt väg även om jag tror att mobbaren inte är medveten om att jo det ÄR mobbning du sysslar med
Kom inte med ”jag menade ju inte så” eller ”jag bara skojade lite”

Funderar på att gå till apoteket + mataffär + rösta i morn. Hade tänkt rösta på stället vid biblo när jag hämtar en bok men vet inte om boken blir tillgänglig före helgen.
Så kanske lika bra att rösta på det stället som är nära apotek o mataffär eftersom jag ändå måste dit. Ska bli lite svalare imorn också så ska nog passa på.
Problemet är att jag tagit mer sovmedicin ikväll så kanske inte orkar i morn på fm.
Hmm.

Funderar på, om jag har en läkartid där det står att jag ska röntgas innan, men inte fått någon tid till själva röntgen, utan bara "senast 1 timme innan" och "drop in mån-fre 8-16", kan jag då göra röntgen någon dag innan själva läkarbesöket?

Det är nämligen varslat strejkstart för bl.a. röntgensjuksköterskor samma dag som jag har min läkartid. Vilket jag supportar såklart, men om jag kan förekomma och slippa att ev få rehabträningen ytterligare flera veckor fördröjd så kan det vara värt att åka två vändor till sjukhuset :cautious:

Funderar på, om jag har en läkartid där det står att jag ska röntgas innan, men inte fått någon tid till själva röntgen, utan bara "senast 1 timme innan" och "drop in mån-fre 8-16", kan jag då göra röntgen någon dag innan själva läkarbesöket?

Det är nämligen varslat strejkstart för bl.a. röntgensjuksköterskor samma dag som jag har min läkartid. Vilket jag supportar såklart, men om jag kan förekomma och slippa att ev få rehabträningen ytterligare flera veckor fördröjd så kan det vara värt att åka två vändor till sjukhuset :cautious:
Ring och fråga på den mottagning du ska till.

Klart du kan. Röntgenbilder sparas ju.

Så har jag gjort (även vid provtagning) om de inte uttalat skriver dag/tid.

Funderar på galoppbanan på Gärdet (Sthlm). Står den där alltid eller monteras den upp till nationaldagsgaloppen och monteras ner efteråt?

Istället för att göra en enskild tråd, vilket personbevis behöver man om man ska bevisa att syster är syster? Har beställt ett familjebevis men där står det bara närmsta familjen, gift/sambo och barn. Hittar inget annat bevis som passar.

Istället för att göra en enskild tråd, vilket personbevis behöver man om man ska bevisa att syster är syster? Har beställt ett familjebevis men där står det bara närmsta familjen, gift/sambo och barn. Hittar inget annat bevis som passar.
Är inte syskon och föräldrar närmaste familj?

Är inte syskon och föräldrar närmaste familj?

Trodde det, men det stod i beskrivningen bara barn, sambo/gift och föräldrar. Har iaf beställt det. I värsta fall får väl syster också beställa ett personbevis så ser de att vi har samma mamma.

Trodde det, men det stod i beskrivningen bara barn, sambo/gift och föräldrar. Har iaf beställt det. I värsta fall får väl syster också beställa ett personbevis så ser de att vi har samma mamma.
Är det till id-kort? (Till nationellt id behövs inget personbevis btw).
När jag gjorde det för evigheter sen på Kassaservice så fick jag och min syster beställa personbevis etc. separat och sen var det två på Kassaservice som jämförde papprena. Tror det var 6-8 papper totalt.
Minns inte vilka personbevis det var men om du ringer skatteverket så kan de säkert säga vilka ni behöver.

Känns som att jag har fått en bra löneökning men sen kom jag på att jag inte vet vad en bra ökning är. Så nu undrar jag över vad en bra ökning för kommunal är.🤔

Funderar på om jag ska plocka upp en gammal hobby igen, för femtioelfte gången. Vet egentligen inte om jag har tid, har tappat mycket och risken är att någon annan blir besviken i slutändan. Får tänka lite till.

Funderar på om jag ska plocka upp en gammal hobby igen, för femtioelfte gången. Vet egentligen inte om jag har tid, har tappat mycket och risken är att någon annan blir besviken i slutändan. Får tänka lite till.
Har du tänkt klart? Just nu funderar jag på vem som skulle, och varför, kunna bli besviken om du började greja med din hobby igen? Det är väl kul med en hobby?

Liknande trådar

Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
118
Senast: Badger
·
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
231
Senast: DarkInNight
·
Tjatter Spinoff på tråden om vad du inte har gjort som alla andra gjort. Vad har folk här gjort som är ovanligt, unikt, oväntat, som få eller...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
11 176
Relationer Jag tänkte vara anonym först, men jag är nog rätt anonym på forumet ändå så jag skiter i det. Min man har en svårt kronisk sjukdom, han...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
9 211
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Katt i påse
  • Avlivning älskade katt