Just nu del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Just nu tvättar jag. Borde städa och diska lite med tanke på att jag får besök imorgon. Men helst av allt hade jag just nu velat krypa ner hos pojkvännen i soffan och se på TV.

Just nu är jag så sömnig, så sömnig. Men det är bara att bita ihop. Herrarnas slalom är klar om sisådär två timmar och sen får det bli knappt fem timmars sömn. Imorgon jobb 7-17.45. Skönt att jag sen är ledig tisdag och onsdag!

Just nu gör lagar jag mat och borstar tänderna samtidigt. En lätt udda upplevelse faktiskt. Men vad gör man när klockan är sen och man saknar matlåda för morgondagen? :p

Just nu lyssnar jag på musik och sjunger med, älskar att sitta hemma i lugn och ro och sjunga :D Också väldigt bra metod för att "inte hinna" städa och för att glömma bort att vara sur på den där jäkla mannen. Ingen idé att lägga tid nu på att vara sur på honom, jag kommer ändå bli på fånigt bra humör så fort han hör av sig...

Just nu suckar jag åt att jag hade rätt. Den där mannen hörde av sig och sa att han kan försöka hinna förbi hos mig imorgon för att ge mig en godmorgonkram innan plugget. Inte kan jag vara grinig då. Det går inte.

Just nu sitter jag på jobbet, fortfarande glad över [A]lliance vinst mot ryssarna (dota2) och skämt dramat jag skapade på twitter :D
Man måste skvallra när det flejmas det är bara så ;)

Just nu äter jag frukost och är lite småsur över dagens uppvaknande. Jag hatar att bli väckt och att bli det av att ungarna skriker åt varandra och kastar leksaker i golvet är inte trevligt. Speciellt inte när deras lekrum är precis ovanför mitt sovrum.

Just nu är jag så nyfiken på när det ska rulla in ett arbetsschema på min jobbkalender. I min nya tjänst så är jag fast anställd på att ta korta vikariat i olika procent. Resterande tid som fattas till min heltid får jag ta inringningstider. Eller ja, jag fyller i min jobbkalender på nätet, sen bokar min bokare på mig tider efter vad jag skriver hur jag kan/vill jobba de lediga dagarna. Men låt säga att jag slutar 14 en dag, ja då kan jag lika gärna även arbeta kvällen för att få en extra dag ledigt.

Men utan ett arbetschema, dvs inget vikariat än så kan jag heller inte se hur jag behöver fylla ut tiden, och inte heller lämna schema till barnomsorgen. Men det värsta är nog nyfikenheten :angel:

Just nu är jag sugen på semla men orkar inte gå och handla :p
Sitter och slöar med barnen i soffan framför barnprogram. Verkligen en riktig slödag idag

Just nu känner jag att vi borde hitta på något. Är dock ingen som orkar, snacka om omotiverad dag. :wtf: Snöar ute också.
Har diskat och bakat tekakor idag alla fall. Ungarna städade sitt lekrum förut också, det räcker så va? :p
Hade helst suttit i soffan, ätit godis och kollat på film hela dagen.

just nu kämpar jag på och försöker skriva lite (ljuv, ljuv) musik, men jag har någon spärr i huvudet som gör att jag bara vill spela Am och D. desto mer jag försöker undvika dessa ackord, desto mer spelar jag dem :p:banghead::angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har inte hittat nån tråd där man kan önska varandra God jul så här på julafton. Så jag tänkte att då startar jag en. ☺️ Önskar er...
2
Svar
32
· Visningar
673
Svar
2 001
· Visningar
98 942
Senast: pepp
·
Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
242
Senast: Badger
·
Mat Jag kunde inte hitta någon tråd om vad vi ska laga för julmat? Så dags att starta en tänker jag. För kallt, varmt, efterrätt och godis...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
1 814
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Inredningstråden nr3
  • Svensk politik nr 3
  • Vad jobbar du med, egentligen?