Just nu del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Just nu är jag irriterad av flera olika anledningar. Gah! Lite trist för jag fick ett lite uppmuntrande besked tidigare idag men det känns inte lika kul nu :(

Just nu tar jag och busfröna igen oss i soffan efter kvällsmaten. Snart julkalendern :)

Hade suttit fint och haft någon och glo på film i soffan med sedan. Eller något åt det hållet :p Börjar bli rätt trött på alla ensamma kvällar

Senast ändrad:
Just nu ligger jag sömnlös i soffan och beskådar den klara stjärnhimlen utanför fönstret medan jag lyssnar på Blurred Lines (ungefär här försvinner alltså det poetiska) och undrar hur i helvete jag ska ta mig igenom morgondagens heldagsmöte i Stockholm efter en natt med 30 minuters sömn. Om 24 minuter ringer klockan och om 97 minuter går tåget. Urgelgurgel.

"Must wanna get nasty" Nej Thicke, just nu skulle jag inte vilja idka närhet ens om Christian Slater skulle knacka på dörren, jag skulle däremot vara villig att byta min själ, min högra arm och mitt förstfödda barn mot fem timmars sömn.

Just nu har jag världens huvudvärk, är allmänt jättevarm ( men enligt termometern har jag ingen feber) Har just haft en strid med 6åringen och känner mig som sämsta föräldern i världshistorien :(

Just nu har jag världens huvudvärk, är allmänt jättevarm ( men enligt termometern har jag ingen feber) Har just haft en strid med 6åringen och känner mig som sämsta föräldern i världshistorien :(
Under tiden jag diskuterade med 6åringen rev mini sönder hela inköpslistan med all julmat. Bara att skriva om och försöka komma ihåg vad som stod.

Just nu dricker jag kaffe, lyssnar på Topcats och kikar runt på möbler till minste sonen. Att väga 15 kg och vara 83 cm lång vid 1 års ålder gör att vi får tänka om lite i planeringen. Vi behöver byta ut både köksstolen (beställt nyss) och sängen inom kort.

Topcats föll jag aldrig riktigt för som band förrän vi åkte färja där de uppträdde. Inte nog med att de till slut blev tvingade av scenen för att de sjöng för länge så uppträdde de i en korridor på båten (där vi lyckligtvis befann 0ss :p). Vilka grabbar som stod där, mitt i natten och tog önskelåtar utan några som helst instrument :love: Men sen kom vakterna och avbröt allt :down:

Just nu dricker jag kaffe, lyssnar på Topcats och kikar runt på möbler till minste sonen. Att väga 15 kg och vara 83 cm lång vid 1 års ålder gör att vi får tänka om lite i planeringen. Vi behöver byta ut både köksstolen (beställt nyss) och sängen inom kort.

Åh jösses! Mathilde fyller 4 år i maj och hon väger typ 15 kg nu :eek: Hur funkar det med bilstol och sånt då?

Just nu sitter jag och dottern i soffan och har det bra. Trevlig förmiddag hos mormor/gammelmormor följt av stallande i ösregn och kraftig blåst :crazy:

Just nu njuter jag av livet. Så många tunga grejer har avklarats under hösten och nu har jag flera fina saker att se fram emot, inte minst två veckor utan undervisning eller inlämningar i skolan. :bump:

Åh jösses! Mathilde fyller 4 år i maj och hon väger typ 15 kg nu :eek: Hur funkar det med bilstol och sånt då?

OJ :eek::eek:

Vi fick byta babyskydd redan vid 5 månaders ålder, då vägde han 11 kg (13 kg var maxvikten på babyskyddet men vi tyckte inte att han satt bra). Vi fick leta länge efter en stol som kunde klara hans viktuppgång och framför allt rygg. Hans bilstol i vår personbil tar 9 - 25 kg, bilbarnstolen i jänkaren tog 0-15 kg så den får vi byta ut när jänkaren rullar ut i vår.
Barnvagnen har maxvikt 15 kg men vi har inte hittat någon vettig än som klarar mer, vi vill inte gå över till ren sulky än.

OJ :eek::eek:

Vi fick byta babyskydd redan vid 5 månaders ålder, då vägde han 11 kg (13 kg var maxvikten på babyskyddet men vi tyckte inte att han satt bra). Vi fick leta länge efter en stol som kunde klara hans viktuppgång och framför allt rygg. Hans bilstol i vår personbil tar 9 - 25 kg, bilbarnstolen i jänkaren tog 0-15 kg så den får vi byta ut när jänkaren rullar ut i vår.
Barnvagnen har maxvikt 15 kg men vi har inte hittat någon vettig än som klarar mer, vi vill inte gå över till ren sulky än.

Mathilde är iofs en rätt smal fröken. Jag har inte mätt henne på evigheter men hon lär vara runt en meter lång.
Tror att hennes bilbarnstol har en maxvikt på 18 kg och är tänkt att användas till 4-årsåldern. Det är ju skönt att ni har en variant som tar upp till 25 kg!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har inte hittat nån tråd där man kan önska varandra God jul så här på julafton. Så jag tänkte att då startar jag en. ☺️ Önskar er...
2
Svar
32
· Visningar
676
Svar
2 001
· Visningar
98 955
Senast: pepp
·
Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
242
Senast: Badger
·
Mat Jag kunde inte hitta någon tråd om vad vi ska laga för julmat? Så dags att starta en tänker jag. För kallt, varmt, efterrätt och godis...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
1 824
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Konstiga drömmar