Just nu är jag irriterad på... Del 4

Jävligt irriterad på att jag verkar ha gjort illa knät mer än vad jag trodde när jag ramlade av cykeln!:(
Jag är rädd att det har blivit bestående men på knät nu!:arghh:

Just nu är jag irriterad på en sk vän som just tog bort mig från facebook för att vi var oense i en sak. Hon tycker att det är rasistiskt och kränkande att säga negerboll, jag tycker inte det. Jag ville ha någon form av motivation från henne, men hon vägrade, utan det "bara är så". Och dessutom så är jag patetisk och sorglig eftersom jag tycker om att diskutera.

Så, hon tog som sagt bort mig som vän, och blockerade mig dessutom!

Just nu är jag irriterad på att jag undviker att skriva debattanföranden genom att se på The Big Bang Theory och försöker, som så många gånger förr, förstå det roliga. Det går, milt uttryckt, sådär.

Åh fy fan. Vad består den av den här gången?

sd2.jpg

http://www.dagensmedia.se/nyheter/kampanjer/article3826081.ece

Tydligen den viktigaste frågan inför EU-valet, enligt SD.

@snow @Stalone Ja, vad ska man säga? Vidrigt parti. Såg att representanter för partiet dessutom tydligen blir glada över att deras kampanj väcker anstöt.

Riktig skam för Sverige det där, skäms varenda gång vi diskuterar politik (i våra respektive länder) i skolan och jag tvingas erkänna att även vi har ett rasistiskt parti i riksdagen. Otroligt sorgligt.

@niphredil Well, antar att man anser att all publicitet är bra publicitet? "I brist på älskad vill jag vara hatad" osv. Med tanke på historiken med järnrör på stan mm så känns det som en rimlig strategi från SD's sida.

Visst bor du i Spanien? Jag såg på SVT's "Korrespondenterna" härom veckan där de talade men en spansk politiker. Spanien är tydligen ett av få europeiska länder som inte har ett (större) främlingsfientligt parti - det var glädjande tycker jag!

@snow Jo, det är väl så. Vad man kan man förvänta sig från ett parti som SD liksom.

Yes, det stämmer att jag bor i Spanien. Och ja, det är mycket glädjande att det inte är något större främlingsfientligt parti här. Tyvärr är det mycket annan skit däremot; abortmotståndare, religiösa konservativa, korrupta politiker etc etc.

@niphredil Ja, men när de inte får reaktioner för något bra de gör så blir de väl glada för det lilla antar jag.... Så jävla tröttsamt. Är ledsen för att jag missade motdemonstrationen mot Jimmie idag här i stan, jobbade istället. Tycker det är fantastiskt kul med alla SD-representanter som säger att motdemonstranterna är där för att lyssna på honom :rofl:

Irriterad på allt idag.
Har knappt en hundring kvar till den tjugonde, killen är förvisso här men tjatar bara om hur trött han är, bara man tittar på honom verkar han verkligen gå in för att se trött ut.
Men om det är så jobbigt och vara här, åk hem då. Kul och se dig med liksom.
Fick inte ens en kram när han kom, inte förrän jag bad om den själv.

Jag bor strax utanför Göteborg! :D
Hade för mig att SD var i Kungsbacka idag, men det kanske var igår?
Mvh ingen koll på dagarna pga jobbat för mycket. ;)

Värt med götets närområde! Det är ett av mina favoritområden :D Jag tror han åkte runt lite idag, fick för mig att han var i Stenungsund också? Men det kan eventuellt vara fel... SD ville säkert åka vidare eftersom det inte blev någon höjdare här i stan :p:D

edit: Ah, okej. Ja, det känns lite mer rimligt kanske, haha.

Det här med att köpa presenter, i synnerhet att gå ihop flera stycken om det. Nu ska det köpas present till min kusins bröllop, och det är tydligen viktigt att lägga ut en viss summa pengar för att inte verka snåla... Jag kan ju tycka att det viktigaste är att de blir glada för presenten samt att det blir en lyckad fest, men det är ju jag. Visst kan jag lägga ut mer pengar, det är inte det. Men jag menar, jag tror knappast att min kusin kommer stå där dagen efter bröllopet och räkna på hur mycket varje present kostade och tänka "gud vilka snåla kusiner jag har som bara lägger 250 kronor per person, är jag inte värd mer än så?!"... Well well, jag ska försöka bita mig i tungan och hiva fram plånboken ;)

Just nu är jag pinsamt mycket jätte-irriterad på att jag missade Passengers comeback som gatumusikant idag. Han stod på gatan här i stan och spelade bl.a. River on the Clyde - en av mina absoluta favoritlåtar - live, gratis och jag var ca 500 meter bort. Helt ovetandes om vad jag missade. Grrrrrrr!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka