Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vilken kul idé!
Jag såg på ICA häromdagen amaryllis i typ strumpor eller vaxade lökar och det stod på dem att de inte behövde vattnas utan klarade sig själva. Kanske speciella såna men då tänkte jag faktiskt att såna skulle man väl kunna få överleva dåJag har förresten de svartaste fingrarna man kan ha och brukar säga att i min lgh är det växtzon en miljon... .
Men varje år (detta är fjärde året för mig) får vi en amaryllis av hyresvärden och hittills har jag faktiskt lyckats hålla liv i den och få blommor . Önska mig lycka till med årets!
Stämmer bra, amaryllisen behöver oftast inte vattnas förrän den blommat över. Blir mest långa blad om den får vatten.Jag såg på ICA häromdagen amaryllis i typ strumpor eller vaxade lökar och det stod på dem att de inte behövde vattnas utan klarade sig själva. Kanske speciella såna men då tänkte jag faktiskt att såna skulle man väl kunna få överleva då
Åhå, intressant! Det visste jag inte, även om själva stjälken med blomman är bara liten?Stämmer bra, amaryllisen behöver oftast inte vattnas förrän den blommat över. Blir mest långa blad om den får vatten.
Undrar om inte jag ställde in en i kallskafferiet för ett tag sen. Får kolla om den verkar leva och vilja skjuta knopp... Har inte lyckats de senaste åren. Tror jag ställt undan den för sent + slut på näring i jorden.
Om du planterar en amaryllislök, vattnar du den när du planterar. Ställ den ljust och inte för varmt. Låt bli att vattna tills blomsterstjälken har kommit fram och börjar öppna klockorna, då kan du vattna vid behov, det vill säga när jorden känns torr på ytan.Åhå, intressant! Det visste jag inte, även om själva stjälken med blomman är bara liten?
Uppe med tuppen idag (5 ) då bebis menar att sova kan man göra när man e gammal är väldigt sugen på att baka med saffran, väljer mellan 2 olika söta bullar eller frukost frallor. Kanske blir det sista får se när jag är lite mer vaken vad det blir ☺
Sitter med tända ljus och ser på "julgranen". Var först lite skeptisk, men tycker ändå om vår bebis anpassade julgran i år , blir väldigt smidigt när den ska ut med
Visa bifogad fil 41055
Har beställt de som inte fanns i butik, och det var tur att jag gjorde det nu - det skulle visst kunna ta åtta arbetsdagar nu är det iallafall ingen brådska för mig.Funderar på att beställa de ölflaskorna jag tänkte ge min bror till min systembolagsbutik, det är ett tag till julafton men de håller ju
Blir nog något liknande här