SaraXX

Trådstartare
Vi ska ha julpyssel hemma hos syrran den fjärde advent. Alla ska ta med sig material och sen ska vi pyssla, mysa och äta god mat :banana:

Nu behöver jag tips på bra pyssel! Jag vill ha något som jag verkligen kan använda som juldekoration. Ett plus är om även barnen kan göra någon variant på temat dvs det är bra om det inte innehåller krossat glas eller råttgift :p

Sara

Senast ändrad:
Sv: Julpyssel

Vet inte om jag kan förklara det här så bra utan bild, men det finns jättefina fönsterstjärnor man gör av åtta silkespappersrektanglar man viker på ett speciellt sätt. först viker man dem på längden så man får ett långt mittveck att gå efter. sedan viker man in alla fyra hörnen mot mittvecket. sedan väljer man en kortsida och viker i de hörnen igen så att man får en spets i vardera kortsidan. den kortsidan man bara vek en gång är alltså 90 grader och den man vek 2 ggr 45 grader. när man har åtta sådana bitar klistrar man ihop dem, så att varje bit överlappar den förra fram till mittlinjen.
snurrig förklaring, men det är mer logiskt än det låter när man väl börjar.
sedan sätter man upp dem på fönsterrutorna, det ser jättefint ut utifrån när det lyser igenom. det är även ett bra stallpyssel eftersom de kan sitta på ett fönster men hästen kommer inte åt dem pga gallret.

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 785
Senast: mackan
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 652
Senast: AlmostEasy
·
Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 834
Äldre Jag och några vänner planerar en examensresa för i sommar. Resemålet ska vara inom rimligt avstånd (dvs Europa). Vi önskar: - Fint och...
2
Svar
29
· Visningar
3 036
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar