Julkransar

vilse

Trådstartare
Advent närmar sig och snart är det dax att göra julkransar. Och iår tänkte jag också försöka mig på detta. :D

Men jag behöver inspiration!!

Sitter och googlar massor, men vill väldigt gärna ser era kransar med. Både från detta året, och åren innan.
Skriv gärna ner vad ni haft i för saker också :)

Sv: Julkransar

förra året fick jag inte tag i mossa så jag gjorde på vanlig grön girlang man köper i affären. rött band, snö-spray röda bär och torkad clementin.
nu har den ju legat ett år i källaren så det är långt ifrån lika fin som förra året.. rosetten har gett upp helt;):)

31882781.jpg

i år ska jag göra ett hjärta i mossa, med detaljer av vita pärlor "silverståltråd" och lite annat smått som finns i dekorhyllan i blomsteraffärerna..:)

jag använder alltid tidningspapper eller halm som stommer i mina men det finns att köpa färdig stomme om man vill..

Köpte i höstas halmstomme och ett metallhjärta för att göra en höstkrans men jao det blev inte av.
Idag så fick jag ett ryck så när jag körde förbi en snöfri skogsdunge på väg hem från en kompis så stannade jag, letade upp en påse och fyllde den, kastade även ner 3 tallkottar.

15-20 min arbete senare resulterade i följande:
76966_460642007025_522412025_6018452_3149242_n.jpg

148381_460642462025_522412025_6018462_5842525_n.jpg

Speciellt juletid saknar man floristyrket och få massproducera kreativa och vackra julkransar i alla möjliga stilar!

Och, detdär gillade jag!!

Var har du köpt hjärtat?

Hur fäster du mossan? Ståltråd?

Hjärtat köpte jag i en blomsterbutik i Ljungby, sånt pynt finns dock i många blomsterbutiker så här års.
Bind med ståltråd, är rätt skräpigt att göra min relativt lätt då tråden inte syns för den sjunker ner i mossan. :)

Hjärtat köpte jag i en blomsterbutik i Ljungby,

vilken butik var det?? bor i ljungby och ska ge mig ut i veckan o handla lite sånt:)

tyvärr blir det att köpa mossa eftersom vi har 2dm snö här nu...

det var stora tallkottar;) här där jag bor heter det grankottar hihi...

Ang kottarna har jag fått mig en lektion i gran- och tallkottar i jultråden redan. :p

Ska kolla på kvittot vad den hette, Janssons blommor på kungsgatan var det. :)

ja hantverk sömnad eller hantverk möbeltapetsering, har hon gått där någongång mellan 04 och 07 vet jag säkert vem det är:)

Första gången jag bygger en julkrans, och såhär blev resultatet :D

Bygga bygga
krans1.jpg

Bygga lite till....
krans3.jpg

Färdig!
krans6.JPG

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 646
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 909
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 431
Senast: Thaliaste
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
2 346

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat