Julklappstråden!

Iår ska ge sambon bambustrumpor, Maneki Neko (vinkande katt) prydnad, några böcker från en manga han gillar och sjöfrukter. :D


Till mamma var modellbil av märket hon kör på jobbet, mugg + te. Syrran, påslakanset och korg med duschcreme, bodybutter, lotion m.m med jordgubbsdoft.

Sväföräldarna har sambon köpt till, dom får lite alkohol, jultröja, badset med champagne doft och annat badskum liknar prosecco flaskor.

Samt köpte till min mammas och svärfamiljens katter, passande kattgodis och leksaker, såklart ska dom få med 😹😺


Bästa julklappen förra året? Hmm fick så mycket bra, svårt att välja. B.la tåget fick i secret santa, saker till varmchoklad m.m

Sämsta var hans mormor som gav, hon vill va snäll ge julklapp till alla som är där. Men förra året hade kunnat skippa, eller åtminstone ge chokladask eller kolla upp lite vad personen är intresserad av.

Fick en brun stickad väst, osäker om hon gjort den själv och ett par nylonstrumpor från lidl några storlekar för små :rofl:. Tacksam inte körde en person öppnar julklapp och alla tittar på, så kunde smyga med missnöjdheten åtminstone 😂
 
Sambon får ett fotbad, en tavla han tydligen velat ha i åratal (en gammal bild från förr som jag fått fatt i ur ett arkiv och förstorat upp och ramat in) och en låda skumtomtar.

Sambons son får Nya Finans.

Mamma älskar tomtar, så jag har köpt hela två tomtar åt henne. Som väldigt många andra år 😅 En påse fin lakrits åt pappa.
Ena syrran får en presentbox med hudvård och en liten peng till en tatuering, 100 kr typ.
Min mormor får en specialsydd kudde med mumintrollet till sin fotpall, och så blev det en tygpåse i mumintyg också. Får betala sömmerskan med skjuts nån dag, det var en bra deal :rofl: Mummu kommer bli överlycklig!

Och så har vi andra syrran... Har av en slump hittat en proseccomugg som var kul och spann vidare på det, hittade ett matchande cocktailset och en bok om prosecco där det fanns lite drinkrecept med prosecco, tänkte köpa en flaska prosecco till det bara, prosecco är hennes favoritdryck så det kändes som en kul julklapp. Meeen hon lät meddela att hon är gravid när jag hade köpt allt utom proseccon :rofl: Så jag har fått tänka om, men jag köper nog proseccon ändå och sätter en "öppnas ej före"-lapp med beräknat kläckningsdatum på :D
Jag har gott loss som fan åt henne efter det däremot och har väl nästan 100 bebisplagg nu, 80 iaf. Heja loppis! Och så en bok att fylla i bebisens första år, en snuttis, började virka en babyfilt men fick höra att akryl är skit så jag inväntar leverans av bättre garn så får hon filten sen om jag inte mot alla odds lyckas virka klart före jul - jag lär mig virka just för det här så det är föga troligt. Oooch så går jag och sambon ihop med en resa med övernattning för henne och mig i Ullared om ett par månader så hon kan fynda bebisgrejer. Vi har velat åka länge och det känns som ett bra tillfälle, om hon känner att hon orkar vill säga.

Alla plagg håller jag på slå in ett och ett och kommer slå in i ett eller flera större paket. Hon har gjort liknande åt mig så nu är det dags för hämnd :devil: Samtidigt är det så jäkla kul att gå loss på bebisgrejer då jag inte kommer bli morsa själv trots att jag vill, så jag överkompenserar väl lite nu :angel:
 
Jag ska ge julklapp till min mor. Hon ska få presentkort på massage, och så ska hon få lite choklad (för det vill hon alltid ha). Sedan skulle jag vilja ge julklapp till partnerns syster, men vet verkligen inte vad.

Själv ska jag få underlakan i julklapp av min mor, något jag verkligen önskar mig eftersom unghunden haft sönder alla jag har :grin:

Ska även ge massor av julklappar till hundarna :p
 
Vovven har redan fått sin ena klapp i form av en ny hundsäng från Djengo (tror jag den hette)
Sen blir det massa frysttorkat godis från Monster.
En hästvän får varma ullsockar.
Lilla syster får ???? Ja gud vet,men det ska köpas i morgon
En annan vän får samma som en av klapparna i SS paketet fast annorlunda 🙈 :p
Jag får en gosig rosa morgonrock och en crocpot om jag hittar någon i morgon.
 
Mamma och pappas huvudsakliga present ar biljetter till Diggiloo turnen i sommar - de ar daliga pa att ordna med biljetter till kulturevenemang sjalva, men tycker om det, sa det ar en latt och vardefull present.

Mamma far ocksa handcreme, diffuser, en notknackare och handvarmare
Pappa far ocksa handvarmare, tofflor och pussel

Kompisar far ullinlagg till skorna, skissblock och pennor, doftljus
 
Sonen ska få sin favoritpokémon som gosedjur, 3 oreoförpackningar (han önskade sig det), ett förstoringsglas, några hästformade suddigum (från hästarna, tre enhörningar haha), minecoins och ... eeeh, jag har glömt vad mer det var faktiskt.

Maken har jag fyndat kläder åt på Tradera och Sellpy. Lite t-shirts, ett par skjortor, en snygg regnkappa och en löpart-shirt. Han önskade sig julstrumpor med så ett par sådana har jag också köpt. Han får en snajsig mugg från sonen.

Mamma får ett par trädgårdshandskar, pappa en magnetisk armgrej (för att sätta skruv på när man bygger grejer). Tillsammans får de ett chokladprovningsset.

Farmor får ett set med historiska grönsaksfröer och choklad. Farbror får tvål från Lush och choklad.

Brorsan och hans fru frågade om vi kunde skippa klappar i år så det respekterar vi förstås.

Shettisen får ett dedikerat körträns. De andra hästarna behöver inget så de kommer nog få nöja sig med en extra julmorot.

Jag körde Secret Santa med våra kompisar och mitt "offer" fick en snygg topp från Sellpy, isformar i form av shotglas, en tomte och ett hemmagjort "presentkort" på körtur. Hon blev jätteglad :)

Bästa julklappen jag fick förra året var min skruvdragare från Dewalt, den har jobbat mycket under året :D
Sämst har jag nog förträngt, så det kan inte ha varit så illa :)
 
Orka inte skriva vem som får vad så listar bara vad vi har att ge bort ^^ 🧑‍🎄

Vi ska ge bort en del frilufts saker, typ torrmat och kaffe i fancy smaker å bra lösningar när man är ute i naturen och gasol kök. En biografi om Jens Stoltsenberg, en deckare, hudvård, whiskey, rött vin, vinterskor, fancy matchande mössa och halsduk i någon fin ull, pannlampor, ull sockar, alltför många leksaker, brädspel, pyssel saker,... speciellt nöjd med nån färg som man har till att måla med på glas och en del små kläder till egna barn och alla små kusiner.
Vi har köpt både begagnade och nya saker i år 🎄✨☺️

funderar på att köpa nödradio till mina och mannens föräldrar men vet inte om jag är fånig. Tycker det är dåligt dom inte har det så tänkte jag kanske borde passa på å ge dom till jul, eller bara ge de till dom en annan gång 🤔😅
 
Vet inte om det här är rätt tråd eller inte, meeen jag skulle gärna ha något julklappsrim på presenten till min mor: presentkort på massage.

Någon som är bra på sånt här och kan hjälpa mig lite? :p
 
Orka inte skriva vem som får vad så listar bara vad vi har att ge bort ^^ 🧑‍🎄

Vi ska ge bort en del frilufts saker, typ torrmat och kaffe i fancy smaker å bra lösningar när man är ute i naturen och gasol kök. En biografi om Jens Stoltsenberg, en deckare, hudvård, whiskey, rött vin, vinterskor, fancy matchande mössa och halsduk i någon fin ull, pannlampor, ull sockar, alltför många leksaker, brädspel, pyssel saker,... speciellt nöjd med nån färg som man har till att måla med på glas och en del små kläder till egna barn och alla små kusiner.
Vi har köpt både begagnade och nya saker i år 🎄✨☺️

funderar på att köpa nödradio till mina och mannens föräldrar men vet inte om jag är fånig. Tycker det är dåligt dom inte har det så tänkte jag kanske borde passa på å ge dom till jul, eller bara ge de till dom en annan gång 🤔😅
Jag har köpt nödradio till både mig själv och min syster. Tycker det känns tryggt att inte behöva vara helt utlämnad till att elnätet fungerar.
 
Vet inte om det här är rätt tråd eller inte, meeen jag skulle gärna ha något julklappsrim på presenten till min mor: presentkort på massage.

Någon som är bra på sånt här och kan hjälpa mig lite? :p
Har nu kommit på ett perfekt rim och är omåttligt stolt över mig själv :D

Imorgon ska jag se till att köpa någon extra god choklad och köpa lite som behövs för att baka något gott fika i julhelgen.
 
Jag handlade endel duschcreme, handtvål, handkräm och doftljus med rabatt på black friday. Lite dyrare märken av förbrukningsgrejer jag ska ge bort till vänner och familj. Enkelt men något jag själv uppskattar att få 😊
 

Liknande trådar

Tjatter Har jag missat årets tråd, eller? :cautious: Jag har beställt min första kalender idag! Det blev en chokladkalender från AD70, som jag...
24 25 26
Svar
501
· Visningar
23 901
Senast: Bri
·
Trädgård & Växter Vi köpte betongkrukor till framsidan förra året, med förhoppning om att förra årets växter skulle komma även i år. Det gjorde de inte så...
Svar
6
· Visningar
408
Senast: sthu
·
Fritid Vilken djungel. Undrar om någon kanske har tips? Blir inte många tältnätter per år men är dags att köpa nytt. Vi är 2-3 vuxna. Tältar...
2
Svar
24
· Visningar
936
Senast: Zpunk
·
Tjatter 87 dagar till julafton så det är i mitt tycke hög tid för en julklappstråd! Här tänkte jag att vi kan samla förslagsförfrågningar och...
Svar
7
· Visningar
571
Senast: Bluefish
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp