Julklappstråden 2010

voltis

Trådstartare
Tänkte att vi kunde ha en julklapptråd där vi kan hjälpa varandra eller bara berätta om vad vi ska köpa för julklappar till våra/andras barn!
:idea:

Detta blir min dotters första riktiga jul (var nästan nyfödd senast), så ska bli roligt att köpa lite klappar till henne som hon kan få riva upp (antar att pappret kommer vara roligast? hehe).

Nu fyller hon dock år först (om en vecka!), då kommer hon få ngn form av smycke av mig, antingen ett där hon får en ny berlock varje år, eller en med en månadssten eller så. Mer en minnessak, kommer nog få så mkt annat av släkten ändå :D Blev en lång önskelista, så har inte kommit på så mkt till julklappslistan. Tips till en ettåring önskas alltså :p

Sv: Julklappstråden 2010

jag behöver också hjälp:eek:
1-åring här också.

Åker till Ullared den 13 november så där lär väl handlas en del:p

Hm 1 åring... Det var ju ett tag sedan, men jag gillar Lego Duplo, som 1 åring är de lite för små för att bygga, men det finns ju zoo, ladugård osv med djur, människor och olika fordon som mina barn har uppskattat väldigt mycket.

Byggklossar är ju alltid roligt, ladugårdsdjur från schelich och andra lite finare djur? Saker som låter älskar barn, som förälder skulle jag aldrig köpa dem till mina egna men till andras...:angel::D Syrran brukar köpa lite olika sådan saker till mina barn, jag har konstaterat att när hon någon gång får barn så ska jag skämma bort dem fullständigt! :D

Själv har jag en 5,5 åring och en 8,5 åring att hitta julklappar till, Den yngsta älskar lego och har önskat sig väldigt många olika varianter. Vi ska väl även försöka hitta lite andra saker än lego oxå... En bob har sått på önskelistan förr om åren så det kanske får bli en sådan oxå!
Stor tjejen, ja hon önskar sig skivor, smycken och coola kläder... :cry: Var tog min lilla tjej vägen? Men hon är på sätt och vis enklare att hitta presenter till!

Till en kompis barn håller jag på att virka en liten påse med olika bakverk, hon är precis två och tycker om att leka "servera" så jag tror att hon kommer att uppskatta det!

Min som kommer vara 2½ till julen kommer få ett Brio pippihus med tillbehör.
Han kommer blir storebror under nästa år så en bebisdocka står också på önskelistan. En egen CD spelare som han kan ha på rummet (Mamma börjar bli trött på att alltid lyssna på pippi i vardagsrummet...)

Tips till en ettåring. En bobbybil kommer snart vara väldigt populär! Har ni barn som fyller år i samband med julen kan ni önska er sommarleksaker. En stor rutchkana, plaskpool, sandlåda med tillbehör. Om man nu bor i hus dvs.

Som ni redan sagt, en ettåring tycker bäst om pappret så det gör inget om några leksaker inte kommer bli använda förrän till sommaren.

grattis till graviditeten:)

Ja idag på öppna förskolan berättade moa högt och tydligt att en rutschkana vill hon ha, hon blev ledsen när vi skulle åka hem och hon inte kunde åka mer:p

En gungställning ska vi säga att hon vill ha med.

Emilia (1,5 nu) kommer fa ett eget kök som hennes pappa ska bygga, han har stora planer för det :)
Sen blir det lite tillbehör till köket och en lada duplo.
Jag har även sett att det finns en hästtransport med häst i som man kopplar till bobycaren, en san maste hon fa ocksa :)

Maja (3v imorgon) kommer nog "bara" fa kläder och lite sant som behövs.

Jag vet inte om det är ett orginaltillbehör, sag den i en katalog fran en leksaksaffär men nu hittar jag inte katalogen och deras hemsida är dalig.

Men jag hittade den nu när jag googlade. En sån måste jag köpa. Fast det kanske inte blir redan till jul, Alicia blir ju 1 i februari så det känns inte som så bråttom. Ha ha, risken finns att storebror (3 år) snor den. Eller får hon inte låna hans polisbil... Hmmm, man kanske ska ha två bilar också...

Tuva är 2 år och jag tycker hon är i en jättesvår ålder med presenter och julklappar. Allt är ju för mindre eller större barn!

Dockvagn, dockor, mjukisdjur har hon. Play Dou lera och massa duplo också.
Jag vill inte köpa massa kraffs bara för att. Hon har ett par pussel, så eventuellt att hon kommer få något mer sånt. Kläder går ju alltid åt, men det tycker nog inte hon är speciellt roligt att få.
Pärlor och allt sånt är hon ju för liten för.

Sån där delbar mat köpte fick min pojk när han var runt två. Han fick också spis och lite tillbehör till den. Den där delbara maten sitter ihop med kadborreband och det finns allt möjligt. Vi har tex brödlimpan som kan delas till brödskivor och en massa pålägg till dem. Musikinstrument har min pojk också gillat. Själv längtar jag tills jag kan köpa en massa dockor och barbiedockor o tillbehör till dottern! Det blir roligt att köpa något annat än traktorer, maskiner, motorsågar och sånt...

När sonen fyllde två köpte vi förresten en tygdrake med en massa bollar i. Den har varit väldigt uppskattad men INTE AV MIG som fått plocka alla bollar 100 ggr om dagen. Det roligaste var ju givetvis att kasta bollarna ner för trappan.

Ohhh den var söt :) Den ska jag- eller vad menar jag... E önska sig när hon fyller 1 år ;)

E kommer få följande ( 21 månader i jul )

Dockvagn
Släp till hennes älskade Bobbycar
Trehjuling
Egen cd-spelare till rummet
Portabel DVD till exempelvis bilen
Bord och stolar till rummet
Köksprylar ( leksaker )

Kul tråd :)

Ollie är nyss fyllda 8år och han kommer att få
* Skateboard + skydd och hjälm
* Lego StarWars
* Spel till sirr PSP

Han fick en mobil i födelsedagspresent och jag har en likadan som ligger undanlagt så att han kan få den med vid jul. Troligtvis kommer han att ha slarvat bort/blivit av med den mobilen han har innan jul...

Till en ettåring
* Lekdjur både plast och mjuka.
* Bad leksaker.
7641H.jpg

* Sommarleksaker.
* Kläder.
*
gunghast_1.jpg

Hittade släpet direkt via google, heelt underbar!!
Har en bobbycar på önskelistan, så får hon en sådan i födelsedagspresent så köper vi släpet i julklapp, helt perfekt!! :banana:

Sommarleksaker var ju också en bra idé, även fast det är långt dit. men det är ju nackdelen med att fylla år nära jul, det blir inte så mkt sommar-presenter.
En rutchkana blir det nog iaf, hon älskar den på öppna förskolan! :D
Funderar på en gunga att hänga på altanen också.

Isak 2½ år ska få en leksaksspis som han kan ha i köket:)
Han vill gärna vara med och laga mat och speciellt om han får lite och "laga" till Kompis (hans får):D

Sedan blir det ev nåt mer.

Brosbarnen (2, 3 och 8) vet vi inte än vad vi kommer ge

Sam 3 år vill ha en gitarr... så det får han!

Isaac blir 1 och vill nog ha något plastigt som låter...

Rasmus 3 år älskar duplo, och blev helt salig när jag i en tidning visade honom att de nu börjat med duplo cars! Så det kommer vi köpa åt honom (för duplo ladugården vi köpte förra året är oftare ett garage än en bondgård :angel:)
Han kommer även få sina första par slalomskidor :love:

Dottern 1 år är det svårare, behövs ju mer "flickleksaker" så det kommer ju bli lite hästar och dockor i huset, nu e de bara bilar överallt ;)
Hon älskar att plocka i och ur lådor. Typ storebrors meckarlåda eller hans duplo. Ska spana vidare på det.
Hon står säkert i timmar om dagarna i storebrors rum och leker med hans kök, lyfter upp och ner saker, öppnar och stänger skåp och luckor. Plockar i och ur.

Vi ska fira jul 40 mil hemifrån i fjällen, så det blir inga stora saker att släpa på.

Presenttips till 1 åring är:
Boby car (så köper ni vagnen sen när hon blir 2 år)
Piano
Spegel
Lektält/tunnel

Ja just ja, piano kommer hon att önska sig! Fick prova en "babypiano" i en butik och skrattade högt :D
Har även önskat sig en spis, ev att hon är för liten ännu, men älskar också att plocka i och ur skåp och lådor och hålla på. Sen tillslut fattar hon hur den ska användas som just spis ;)

Hoppas hon får bobbycar:en i födelsedagspresent så köper vi släpet i julklapp :banana:

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 836
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Som rubriken lyder: vad får ditt/dina barn i julklapp av dig/er i år? Brasklapp: Vill man så får man gärna berätta hur man resonerar...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 146
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
75 387
Senast: Jeps
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 108
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama