Julklappstråden 2010

Sv: Julklappstråden 2010

Knapplån

Jag tycker det är svårt med våran kotte som vid jul är 19 månader. Jag har tipsat farmor om Bobby car så han kommer förmodligen få någon hård plastbil från Ica Maxi ;), mamma och pappa stod för årets overall och så får han Trolltyg i tomteskogen (filmen, inte julkalendern) och några små pussel. Kvar är då vad vi ska köpa... :crazy:

Nioåringen får ett wii-spel, mellandagarna är räddade. :D

Dottern är 3 ½ år och åker fortfarande på sin bobby car. Fast sen hon fick en trehjulig sparkcykel i födelsedagspresent åker hon mest på den.
Lillebror, drygt 1 år, börjar fatta principen med bobby car nu, så han får väl ta över den.

*KL*

Jag funderar på att köpa spel till dottern. Typ memory eller ballongjakten och liknande. Men det är svårt att veta vilka som är roliga.

Sonen är säkert lika förtjust i ett paket nappar eller en tandborste som något annat. Så det blir väl någon liten leksaksbil eller en kossa eller något. Lekspis, dockvagn osv har vi redan. Liksom klossar, duplo mm mm.

Det är ju som våran.. ja kotta då ;)

Vi har redan en Bobby car och den är högst älskad så vi funderar på ett släp av något slag.
Sedan får hon en trehjuling av morfar och reserv-mormor, dockvagn av mormor och reserv-morfar, mer pengar till hennes fonder. Av oss får hon en uppsättning dockkläder, egen cd/band spelare ( jag har massa kassettband med disney-berättelser sedan jag var liten sparade så det måste vara en bandspelare också). Minns du, nu är det dags att vända blad *plingeling* :D .
Tillbehör till hennes kök och lite annat smått och gott.

Senast ändrad:

kl

Hm, kanske man skulle satsa på en Bobby Car i alla fall. Mys mormor har en hos sig och hon brukar ofta åka på den, men jag vet inte om hon skulle använda den så mycket här hemma. Det kan ju också vara bra att ha lite olika saker hemma och borta. Här hemma är det super poppis med dockvagnar (hon har en sulky, en liten liggvagn i trä och en lära gå vagn) och allt som man kan dra efter sig. My älskar att leka med sina dockor, så jag tänkte kolla runt lite efter dockkläder (just nu väldigt poppis att klä på och av dockor och gosedjur, byta blöja och låta dockorna gå på toaletten osv). Docksäng har hon, men har sett att det även finns små babysitters och babyskydd som hon säkert tycker är skoj.

My leker mycket med sin tågbana just nu, så kanske skulle jag komplettera den lite... och kanske köpa till lite duplo eller något. Hon fyller ju år i januari också, så något måste vi ha kvar tils dess dock =)

Jag tycker inte att hon egentligen behöver få så mycket julklappar och presenter, men det känns som om vi behöver göra ett litet lyft i leksaksutbudet här hemma nu, det är mycket som hon liksom vuxit ifrån.

Tips till ettåring: Tunnel från IKEA har varit väldigt poppis från ettårsåldern, och är fortfarande. Duplo, sån där stång med ringar som man trär på, låda med hål för olika former att stoppa i, gunghäst (har varit super här!), leksakspiano, gunga, bilar att köra med (gärna stora och med knappar och ljud för barnets skull, kanske inte lika poppis hos föräldrarna), rullpingla, "dansmatta", något leksaksdjur på hjul att dra efter sig (vi har en katt)...

//julia

Det har jag ju gjort, men blir inte klokare för det. På en leksakssida var den slutsåld och jag hittar ingen annan. Jag måste vara trög. Hur ska jag hitta den?

Åh Mamma Mu har jag böcker av sedan jag var liten också. Köpte en CD-bok med Mamma Mu till min brorsdotter =).

Jag har en hel case full av sådana band kvar med allt från Hiawata till Knatte, Fnatte, Tjatte och Micke och Molle såklart ..

Den här ska min tvååring få:
http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=156360445
Sen ska han få en jättestor brandbil, ca 1 m lång som går att fylla med vatten. Och lite mer smågrejer..
Femåringen får en radiostyrd bil, tågbana och några smågrejer. Köpte julkklappar på gekås för ett tag sen, kommer knappt ihåg vad jag köpte... :o
Ettåringen får en snigel som spelar musik och så stoppar man klossar i huset, och en telefon. Tror att det är en grej till till henne men har glömt vad det är... :D

Jag hade mängder av sana böcker och band men dom verkar mamma och pappa ha slängt när dom flyttade :( Pappa tror det iaf.

Nää så tråkigt =(..

Jag trodde nästan att banden skulle vara i rätt kass kvalité efter så många år, men det var förvånansvärt bra kvalité på ljudet..

Sv: Julklappstråden 2010och strukturerat

Jag hade också sånna när jag var liten och är rätt säker på att jag (hur kunde jag vara så knäpp!?) har slängt dom när jag rensat på mitt rum.

Nu har jag planerat och strukturerat upp med julklappar vi ska köpa till barnen och tipsat farmor/mormor/morbror om vad dom kan köpa.
Lowe behöver egentligen ingenting förutom kläder och ett babygym.
Tuva kommer vi köpa hårband till, en sparkcykel med 3 hjul, en pippifilm (som är idolen nu), ev ett pussel. Sen har jag tipsat dom andra om ett pippi-tält, påslakarn-set, kläder, duplo mm.

Senast ändrad:

*sista knappen*

Brorsbarnen får tvålkritor (till 2 1/2-åringen) och en boll som glittrar när man skakar den (till 9 månaders).

Senast ändrad:

*KL*

Mina barn fyller 3 i borjan av januari sa jag har handlat bade julklappar och fodelsedagspresenter de senaste veckorna ;)

De ska fa (fordelat pa 3 tillfallen, da vi firar bade svensk och engelsk jul, plus fodelsedagen saklart):

* Brio tagbana
* Dockskap
* Spel
* Pussel
* Alfons dvd
* Lite prylar till leksakskoket
* Varsin ny dockvagn, modell storre
* Varsin ny docka, samt klader
* Bilbana och nagra nya fordon
* Trehjulingar
* Utkladnadsklader

Allt ar inte fran oss foraldrar utan en del kommer fran farfar, mormor och moster :)

*kl*

En tvååring och en fyraåring.
Tvååringen fyllde även år två veckor innan jul, den presentskörden blev av förklarliga skäl inte så stor :) En pyjamas, två klänningar, två par byxor, två par tröjor, vantar, en mjukhäst, bokstavsmagneter, en mobil (nej, självklart ingen riktig ;)) och bäst av allt en cykel. Vi har inte kunnat gå förbi en cykel sedan i somras utan att hon ska stanna, skrika "yckel" o försöka klättra upp på den.
Med stödhjulen på kan hon cykla lite iaf, även om benen inte räcker riktigt när pedalen är längst ner.

Nu till jul, kommer jag faktiskt inte ihåg allt jag köpt, började redan i mitten av november o har slagit in allt :p.
Vet att jag köpt en himla massa kläder iaf. Sedan har jag köpt första TV-spelet till fyraåringen (cars), tre DVDfilmer m MeckarMicke, hm... Minns att jag köpt något m Nalle Puh, men inte vad...
Tvååringen ska få en gitarr, en portmonä, en ryggsäck, en AGA-spis, o sen tar det stopp i huvudet på mig.

Vi har en sexmånadsbebis, och har köpt en sån där liten trissa från brio med en pingla i. Det blir ett lagom stort paket också som man kan packa upp själv. :)

Åhh häärligt - funderade just över en sådan här tråd!

Min åttaåring - kille - ska få Just Dance 2 till sitt Wii (Wii är jättebra...) vi har ibland tävlingar i just det här med att dansa till Just Dance - jag blir gråtmild av lycka då jag ser alla tre barnen dansa till Wiiet. Jag har också tänkt köpa ett Couronne - spel. Ytterligare en sak som hela familjen kan ha roligt med - ni vet det där spelet som är som ett bordsbiljard. (Det är väldigt inne på hans skola just nu.)

Min flicka på 16 år ska i vart fall få en berlock till ett armband. (Pandora, tror jag det heter. Jag har ett likadant armband.)

Gossen på 14 år har önskat sig finfina hörlurar av mig. Såna som han använder då han spelar spel över internet, typ Wow och är på Skype samtidigt.

För övrigt kan jag varmt rekommendera Bobby - car - de räcker ju hur länge som helst! Bra andrahandsvärde... Då jag sålde min gick den åt samma dag jag satte ut annonsen.

God Jul på er! (Jag ska snart handla julklappar. ;))

Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 836
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Som rubriken lyder: vad får ditt/dina barn i julklapp av dig/er i år? Brasklapp: Vill man så får man gärna berätta hur man resonerar...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 146
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
75 387
Senast: Jeps
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 108
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama