Julklappstråden 2010

Sv: Julklappstråden 2010

elias är 20 månader, han fick syn på den dansande iggle-piggle-dockan i affären och tyckte den var jätterolig, kanske blir det en sådan
älskar bilar gör han oxå så det blir nog något sådant med.
en bobbycar fick han förra julen så ett släp kanske vore något såg att det både fanns husvagn, tranport, och vanligt släp:)

axel blir 6månader till jul så där blir det nog mest i klädväg, barnens farmor o mormor köper rätt mkt leksaker..

till hans kusin har vi köpt kläder från PoP och så blir det någon leksak oxå. kan ju inte avslöja för mkt eftersom hans mamma finns här på buke;)

Theo (21 månader vid jul) kommer att få en docka har jag tänkt, för det har han ingen. Sen blir det nog lite Duplo och kläder. Två böcker har jag redan köpt och det blir nog en bok till, "Traktorer", om jag hittar den. Han kommer även få en ursöt liten gunghäst av mormor och morfar.

Rasmus fick ett piano förra året, så är de massa djurläten och så spelar den massa melodier. Tilde är galen i den! De är hon som står för underhållningen här hemma :D

Rasmus har ju classic släpet till sin bobby car, man kanske ska köpa hästsläpet :angel:

JAg ska göra det iaf ;) det gick ju dessutom att göra om till det vanliga sen om man ville det...

På tal om julklappar- jag har alltid älskat att skämma bort syrrans barn o många andra med julklappar men iår så känns det bara som om jag vill skämma bort Skrabbi... Nu kan man ju inte göra så men man är ju inte överfet i börsen när man går hemma ;)
Jag vill ju ha allt till mitt barn ;) haha

Hoppas att nöjet med klapparna kommer tillbaka ju närmre vi kommer....

Min son kommer vara 1 år och 9 månader och fick här om dagen provåka min snowracer (även kallad bob) som jag hade när jag var liten och avgudade den! Så en sådan är redan inhandlad till julklapp :)

Bebisen som jag har i magen kommer vara ca 1 månad och där har jag inte ens tänkt en tanke på någon julklapp än...

kl

Jag frågade Alice i morse vad hon önskade sig. Svaret blev: en cykel, en grön julgran, tomte och en hello kitty damsugare.

kl

Jag frågade Alice i morse vad hon önskade sig. Svaret blev: en cykel, en grön julgran, tomte och en hello kitty damsugare.

Åh så mkt enklare när man kan fråga vad de vill ha :D Tyckte hon önskade sig riktigt bra saker! :idea:

Va mysigt det måste vara att kunna fråga :) Och det var ju inga orealistiska saker att fixa heller :)
Räckte det med en gemensam gran eller hon skulle ha en egen? Min lillasyster skulle alltid ha en liten egen. Tror hon gör så fortfarande faktiskt (hon är 23 iår)..

Ja det är väldigt smidigt. Förut har hon alltid svarat: En katt, men nu så är det mera riktiga svar på vad hon önskar sig.

Jag är imponerad då hon satt och bläddrade i en leksakskatalog.... det kunde ju ha blivit ganska många önskningar...

Senast ändrad:

till er med 1-2 åringar. Det finns en jättefin bok som heter "klappa djuren" som min son fick förra julen då han var 1½. Han älskar den! Man får känna hhur djuren känns och så kan man välja hur mkt av texten man vill läsa eller barnet kan välja vad det vill höra. Texten är som i små rutor.

W fyllde 2 i sommar och fick en sån platta med pluppar. Det ser ut som en pärlplatta fast med hål istället för piggar och så är det "pluppar" i olika färger som ska stickas ner i hålen. Plupparna finns i olika storlekar. Otroligt populär!

Har ingen aning om vad jag ska ge W som är 2½. Kanske en leksaksbil och en bok eller så. Vägrar köpa på mig för mycket SKROT som han bara kommer leka med en kort stund.

Jag skulle också vilja köpa en sån hästtransport till min tös, men hittar ingen.
TIPS?

Inte letat så mkt, men första träffen google på bobby car hästtrasport är en nätbutik iaf som har.
Sen tror jag att man kan fråga i butiker som säljer vanliga bobbycars om de kan ta in, tex. babyland. Men vet inte hur det är med leveranstider dock, kan bli tight inför julen kanske...

kl

My blir två år i januari och vi är väl inte helt på det klara med vad hon ska få än. Hon brukar gilla bobby cars, men har ingen egen... men hur länge är de kul egentligen?

Hon älskar att bada, så någon badleksak eller två ska det nog bli. Något pussel har jag tänkt mig, och kanske fler pysselsaker, hon är väldigt intresserad av sådant.

My älskar sitt lilla kök och jag skulle vilja komplettera med en diskbänk, någon som vet om det går eller måste man köpa ett helt nytt kök som sitter ihop med spisdelen? Någon liten servis blir det kanske iaf.

Maja får nog någon liten leksak kanske, men hon behöver ju egentligen ingenting för hon är så liten.

//julia

Mina barn har inte haft någon bobby car, men en sån där bil med ett handtag på som kan användas när de ska lära sig gå.
Den råkade komma fram nu när vi flyttade och Vincent 5 år i april har åkt runt på den väldigt mycket. Han är rätt liten visserligen för sin ålder, så den håller för honom. Men han tycker alltså fortfarande att den är väldigt rolig.
En bobby car är ju lite stabilare så ja kan tänka mig att den kan användas länge. Som förälder blir man till slut galen på åkandet när de blivit lite större och kan få upp en ordentlig fart.

Gillar det med bobby car, att den verkar hålla många år, verkar så stabil och rejäl. Chelsea är liiite för liten än så länge, hon sätter upp fötterna vid ratten och så ska jag putta runt henne hehe. Men snart fattar hon nog att hon ska ta fart med fötterna :D

Jag kommer inte köpa ngt speciellt till henne i jul, kommer få från släktingar och så "fattar" hon ju inte riktigt grejen ännu heller.
Men har påbörjat en samling till henne! Sylvanian familys, de små djurfamiljerna man kan köpa. Tänkte köpa en varje jul/födelsedag och önska av andra. Så har hon en hel samling när hon börjar leka med sådant om några år!
Jag älskade själv dessa djurfamiljer när jag var liten :love:
Till jul får hon surikatfamiljen (för hon äääälskade surikaterna på kolmården i somras)

Åh de djuren har jag med, som nu äldsta dottern (2 1/2) leker med nu. Kaniner, möss och elefanter. Vi funderar på att utöka med flera familjer.

Minns att jag äääälskade mina, så hoppas ju att dottern gör det med sen :D Hon har redan sett surikatfamiljen när vi var och handlade, och då pekade hon och skrattade iaf ;)

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 836
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Som rubriken lyder: vad får ditt/dina barn i julklapp av dig/er i år? Brasklapp: Vill man så får man gärna berätta hur man resonerar...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 146
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
75 387
Senast: Jeps
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 108
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama