Julklappstips-tråden

Status
Stängd för vidare inlägg.

Gry

Trådstartare
Om ni kommer på ngt jättebra/optimalt att ge till ngt barn kan vi väl skriva det här?! Så kan vi med minre fantasi :angel: få lite råd på vad vi kan köpa till borsdottern eller nästkusinens tonåring eller så? Eller varför inte komma på ngt kul till sina egna?
*hoppas*
 
Sv: Julklappstips-tråden

Jag tror att min 5-åring ska få en eltandborste och en saccosäck.
Har inte bestämt mig än.
Eller en docka och en eltandborste.
 
Sv: Julklappstips-tråden

Finns en serie som heter "kids can build" med olika fordon som de mekarintresserade kidsen kan skruva sönder och sedan skruva ihop igen.

För badgalna finns det vattenöar man har flytandes i badkaret med tillhörande dusch och vattenhjul -perfekt till mitt lilla blötdjur till son :p

Hittade en "boll" i meshnät som man klämmer på och så kommer det ut bubblor i näthålen, perfekt till "vuxna" barn, köpte en till mig själv idag :rofl:

Lego -tidlöst och kreativt.

Olika pysselsatser för att göra t.ex halsband eller gipsfigurer eller liknande.
 
Sv: Julklappstips-tråden

Vill gärna ha lite (bok)tips till en 11-åring!

Syskonen Baudelaires sorgliga liv har varit poppis, så gärna något lättläst men ändå inte alltför barnsligt.
 
Sv: Julklappstips-tråden

Jag kan berätta vad mina barn önskar sig. INget av det kommer de förmodligen få men ändå.

5 åringen önskar sig en flygraket som kan flyga upp och sedan ner och landa.

3½ åringen önskar sig ett önskepaket och sedan ska han önska sig en flygresa med Små einsten. :crazy:

2 åringen önskar sig en hund och får han inte det går det bra med en häst. (Börjar skarpt misstänka att hans en hund egentligen är en shettis.)

Nu komemr nog inte barnen få något alls av detta utan de ska få ett varsitt Cowboy set eftersom de ofta springer runt och leker Lucky Luke. SEdan ska de få lite pysselböcker osv.
 
Sv: Julklappstips-tråden

lånar tråden lite och undrar vad man ska köpa till sin gudson!?

han är 1,5 år lite drygt, pigg och glad och UNDERBART söt, om det kan vara till hjälp :D
 
Sv: Julklappstips-tråden

*KL* Och vad är det för fel på kottar egentligen??? Tycker barn är alldeles för bortskämda. När jaaaag var liiiiiten fick jaaaag baaaara leeeeka med kottar! *garv*
 
Sv: Julklappstips-tråden

knapplån.

blir ju inget klapphandlade till min egen förens nästa jul. men min lilla svåger på 5 år måste ju få julklapp. va brukar 5 åriga killar vilja ha? gärna något inte allt för dyrt=)
 
Sv: Julklappstips-tråden

Min 5-åriga son önskar sig Playmobil-grejer, Lego, actiongubbar typ Spiderman och Turtles, en ny docka och Transformers.
Och säkert en massa mer.
Han vill ha allt han ser nästan.
 
Sv: Julklappstips-tråden

Svägerskans 3 åring önskar sig vagnar till all sin räls, han har väl lekt lite väl våldsamt med dem antar jag :angel:
Pratade med honom i telefon idag, allt han sa var "Hallå! Vill ha tut tut tå! Heddå, puss puss." :love: Han är sååå go!

Hans lillebror, snart 1, önskar sig kläder alternativt en sköldpadda med stjärnor som är en speldosa enligt föräldrarna. Så får se vad vi kan hitta på där.

Svårt till små barn tycker jag, finns inte alls lika mycket att välja på och då blir risken att de får en massa av samma sak och det kan ju vara trist.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 451
Senast: Queen
·
Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 163
Senast: Svartkatt
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
8 130
Senast: Enya
·
Övr. Barn Som rubriken lyder: vad får ditt/dina barn i julklapp av dig/er i år? Brasklapp: Vill man så får man gärna berätta hur man resonerar...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 107

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp