Julfilmer/Julserier

Någon som vet om The Holiday kommer att visas på TV i jul? Jag hittar inte den någonstans på någon kanal som jag har när jag letar, men det finns ju på SF Anytime att hyra för inte jättemycket pengar i värsta fall...

Någon som vet om The Holiday kommer att visas på TV i jul? Jag hittar inte den någonstans på någon kanal som jag har när jag letar, men det finns ju på SF Anytime att hyra för inte jättemycket pengar i värsta fall...
Brukar göra det men vet inte säkert.
Verkar gå på många streamingtjänster. Men du har ingen av dom?

Ensam Hemma 1 och 2 (ibland även 3:an pga nostalgi)
Rare Exports
Happy! säsong 1
Supernatural S03E08 (A very Supernatural Christmas)
Polarexpressen
The Holiday
The Guardians of the Galaxy Holiday Special

MY KIND OF TRÅD

Obligatoriska julfilmer:
Harry Potter, alla 8 filmer
Die Hard 1 och 2, men helst alla fem för sakens skull
The Holiday
Love Actually
The Grinch
Ett päron till farsa firar jul
Ensam Hemma 1 och 2
Mupparnas julsaga
Narnia, alla 3 filmer
Sällskapsresan 1 och 2
Skönheten och odjuret (otecknade)
Lethal Weapon 1

Det här året har jag beslutat mig för att bredda och lagt till några wild cards:

Bad Santa
Elf
The Polar Express
The Guardians of the Galaxy Holiday Special
It's a Wonderful Life

Tv3 brukar sända den men vet att någon av The Holiday eller Love Actually inte sändes förra året på vanlig tv... Vet bara inte vilken:p Borde varit The Holiday men kan också varit att den endast sändes en gång så jag missade och aldrig orkade försöka med dvd :o

Dessa två är alltså mina go-to som jag egentligen kan se året runt hehe

Jag har ett gapande hål i mitt filmtittande med A Christmas Carol, Ensam Hemma (bör sett nån gång, kanske mest stycken?), Die Hard etc. Borde verkligen...

Sen är jag den som idag passerar 70 julfilmer i år där större delen är väldigt fåniga:D:love1:

Alltid Trolltider (originalversionen av julkalendern) samt årets julkalender om jag gillar den. Byter annars ut den mot Pelle Svanslös och/ eller Ture Sventon julkalendern.
I övrigt Trolltyg i tomteskogen och Beatrix Potter- filmen, tecknade originalversionen av Karl Bertil Jonsson.
Runt nyår blir det Tour de Ski, backhoppning och annan vintersport mestadels.

Sen funkar alltid Narnia- filmerna, Die Hard, Tomten är far till alla barnen, Love actually, Grinchen, Harry Potter om det passar in i övrigt schema.

Liknande trådar

Tjatter Vilka är era bästa julfilmer/ julserier? Har ni tips på några som man kan han missat som inte hör till ”klassikerna”? 2
Svar
29
· Visningar
1 759
Senast: cambodia
·
Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
11
· Visningar
1 249
Senast: Soapbubble
·
Kropp & Själ Lyssnar just på en pod från Medicinvetarna om att slippa ha mens om man inte vill. Och känner mig ungefär så här: 🤯 Jag har alldeles... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 080
Senast: Humla
·
Kropp & Själ Fler här som gjort denna resan? Jag är 165 och väger strax under 110 kg. Jag och min sambo vill börja försöka få barn men vi båda är...
Svar
18
· Visningar
1 472
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Bråkande hundar
  • Tuggbensfavoriter