Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kan du inte utnyttja läget nu då?
Typ: "Visst, du kan absolut ta hela helgen. Om du tar båda barnen."
På den tiden min dotter träffade sin pappa så körde vi varannan-varianten. En av oss hade henne lilljulafton+ julafton. En hade juldagen+annandagen. Min släkt anpassade sig och flyttade julafton till juldagen de år hon var hos sin pappa julafton.
Kan ni inte fira lilljulaftom med din släkt? Sen åker dottern iväg och du får extra tid med sonen och mysa med honom med Kalle mm på julafton. Då får han lite extra uppmärksamhet av dig. Köp lite extra godis och hyr en film eller nåt och gör det till er mysdag.
Varför? För att han är pappa kanske?
Hade det varit som i Elins fall där barnet riskerar att fara illa så vore det ett annat läge. Men nu är det största problemet att lillebror inte får följa med. Ni behöver inte fira två jular utan fira jul med din mamma, sonen och din pappas familj. Sen får dottern julklappar när hon kommer hem. Spara bara en liten symbolisk julklapp till brodern. Det är väl inte konstigare än att systern får presenter när han fyller år och inte han.
Sen det här med att han ska bestämma för att han är pappa? Va? Menar du verkligen att han har bestämmanderätt bara iom sitt kön? Vi har gemensam vårdnad och varannan veckas boende. Det är inte så att han har mindre tid med henne än vad jag har, borde det då inte vara något vi gemensamt diskuterar fram med hänsyn till alla inblandade, då främst Miranda?
Jag menar att att han och Miranada har rätt att fira jul ihop, precis lika mycket som du och Miranda.
dök han upp som gubben i lådan och Viktor blir alldeles till sig och gör allt han kan för så mycket pappakontakt som möjligt. När han sen kommer hem är han å ena sidan lycklig men å andra sidan gråter han och är otrygg
Det DÄR förstår jag precis
Nej, han har inte råd att få sitt hjärta krossat av dotterns pappa också, en gång till.
Du får bita i det sura äpplet och hämta dottern. Kan du inte få hjälp av någon i din släkt med bilandet?
Jag menar att att han och Miranada har rätt att fira jul ihop, precis lika mycket som du och Miranda.
Undrar lite smått om Viktor får hjälp med sina känslor av en psykolog eller liknande? Utifrån egen erfarenhet tror jag att det kan bespara honom framtida bekymmer med sin relation till båda pappafigurerna och ge honom hjälp att reda ut sina känslor.
Det är liksom så svårt att försöka räcka till för allt detta.