Julas klippmaskin

Quinny07

Trådstartare
Hittar bara gamla trådar om den. Så nu vill jag ha lite nya kommentarer om den!

Både positiva & negativa!

Sv: Julas klippmaskin

Jag har Julas klippmaskin och den duger alldeles utmärkt.
Jag klipper min islänning med den.

Julas klippmaskin är exakt samma maskin finns på Hööks som heter Proffesional Showmaster och även Handy Heiniger är exakt samma sak.
Bara olika färg på plasten och olika klistermärken på utsidan.

Heiniger så får du betala typ 3 ggr mer för att få ett annat klistermärke...

Jag är fortfarande nöjd med min 2 år efter inköp. Har använts flitigt måååååånga gånger, vanligtvis till min bruksnordsvensk och shetlandsponny med tjock päls.

Det negativa skulle väl vara att den låter mycket, men det bryr sig inte mina hästar om.

Heiniger är definitivt inte samma maskin, enorm skillnad mellan dem har båda, Heiniger är en kvalitetsmaskin mkt starkare motor än Jula saxen och helt annan kvalitet på delarna om du tex tittar på delarna. Låter dessutom inte ens hälften så mkt som Jula maskinen och håller betydligt fler år, de två kan du inte jämföra de är som natt och dag. Hööks maskinen har jag ingen aning om vad det är för någon.
Jula saxen är prisvärd för sitt pris men man måste vara medveten om att den slamrar rejält jämfört med dyrare maskiner och delarna i den är ganska klena så den lär gå sönder långt tidigare än de dyrare men använder man saxen några gånger om året och inte har en ljudkänslig häst så funkar den utmärkt speciellt om man köper till andra skär än dem som följer med för de är ingen höjdare.

Jag är fortfarande nöjd med min 2 år efter inköp. Har använts flitigt måååååånga gånger, vanligtvis till min bruksnordsvensk och shetlandsponny med tjock päls.

Det negativa skulle väl vara att den låter mycket, men det bryr sig inte mina hästar om.

Jag är oxå nöjd! Köpte min för fyra år sen och den funkar än. Låter en del men klipper bra! Min häst bryr sig inte om ljudet alls, får klippa både huvud och vid öronen utan problem.

Heiniger är definitivt inte samma maskin, enorm skillnad mellan dem har båda, Heiniger är en kvalitetsmaskin mkt starkare motor än Jula saxen och helt annan kvalitet på delarna om du tex tittar på delarna. Låter dessutom inte ens hälften så mkt som Jula maskinen och håller betydligt fler år, de två kan du inte jämföra de är som natt och dag. Hööks maskinen har jag ingen aning om vad det är för någon.
Jula saxen är prisvärd för sitt pris men man måste vara medveten om att den slamrar rejält jämfört med dyrare maskiner och delarna i den är ganska klena så den lär gå sönder långt tidigare än de dyrare men använder man saxen några gånger om året och inte har en ljudkänslig häst så funkar den utmärkt speciellt om man köper till andra skär än dem som följer med för de är ingen höjdare.

Tycker Jula saxen är helt ok till sitt pris!
Har haft dyrare maskiner genom åren och tycker inte att de har klippt bättre.
Skären är helt ok!

Jag är nöjd med maskinen. Och då har jag en "proffs" maskin ifrån DeLaval med, men väljer hellre den ifrån Jula.
Har klippt alla möjliga slags hästar (islänning och shettis bl.a) och vår besättning med tjockpälsade nötkreatur.
Lätt att underhålla och acceptabel ljudnivå.

Förutom att jag kollat upp fakta att det är exakt samma maskin men vill du tro att den är bättre så tro gärna det upp till dig det.

Förutom att jag kollat upp fakta att det är exakt samma maskin men vill du tro att den är bättre så tro gärna det upp till dig det.

Du har nog missat lite när du kollade då med tanke på att de inte ens har samma motorstyrka så redan där avslöjar det att det inte är samma maskin....... För övrigt så skiljer det markant i utseende på både sax och delar finns överhuvudtaget inget som ser likadant ut så du lär ha blandat ihop den med någon helt annan sax. De är inte ens lika varandra så de är långt ifrån samma maskin. Ljudnivån är också en markant skillnad på för övrigt.

Jag har den och jag är nöjd. Klippte minst lika bra som de andra klippmaskiner jag har använt.:)

Jag hade jula maskinen en kort period förra året. Dock tyckte både jag och häst att det lät något förskräckligt, och stor och tung var den. Därav behöll jag den inte särskillt länge..

Har haft min i 2 år och klipper ca 15 gånger per år med den. En supermaskin och till det priset är det bara att slå till! Den klipper fint och bra, jag klipper allt från islänningar och ponnier till tävlingshästar med den.
Enda nackdelen är att den låter ganska mycket. - I övrigt är den lika bra som DeLaval, Heiniger etc.
Bra skär också.

Senast ändrad:

Prisvärd maskin! Klippte min långhåriga ponny med tät päls flera gånger.. Är mycket nöjd!

Jag har haft den i 4 år nu och har 3 hästar som helklipps ca 4 gånger/ vinter och jag är supernöjd med den!
Har även köpt julas lite mindre sax nu som jag tänkte klippa benen med, har dock inte provat den än.

Jag har en Julamaskin och tycker den är helt okej, verkligen prisvärd. Men har inget behov av perfektion och klipper bara 2 ggr per år max.

Jag har varit väldigt nöjd med min, ända tills den började strejka.
Så jag bytte till de helt nya oanvända skären, strejkade fortfarande. Testade med DeLaval skär. Gick som en klocka! Med dom skären var den bättre än DeLaval maskinen, klippte finare, orkade klippa genom alla pälsar.
Nu har jag köpt ytterligare ett par Julaskär, väntar bara på att få en häst att klippa så man kan testa om det helt enkelt bara var skären! :)

Köpte en igår, och jag är nöjd med min! Den blir lite tung om man klipper länge (höll på 2½ timme igår då jag klippte min travare tills jag insåg att skären var lite felplacerad därför den klippt så förbannat dåligt på vissa ställen ;) ) men förutom mitt och pappas fel på maskinen är jag nöjd med den! Verkligen värd pengarna .. och visst låter den, men fullt acceptabelt min kuse stod och hängde med huvet o snorren i backen med öronen framåt hela tiden :D

Liknande trådar

Utrustning Någon som vet? Hittar gamla trådar här på Buke om snösulor av olika slag. Många rekommenderar ”Joursulan” men dessa verkar ha försvunnit...
Svar
8
· Visningar
913
Senast: WildHorse
·
Tjatter Jag har inte hittat nån tråd där man kan önska varandra God jul så här på julafton. Så jag tänkte att då startar jag en. ☺️ Önskar er... 2
Svar
32
· Visningar
798
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det... 6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 896
Senast: Mirre
·
Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
896
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka