Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag funderar på uppdelningen av antalet goda resp onda. Det är 12 spelare. 1/3 är 4, det som gör mig mest fundersam är om ledaregenskaper inkluderas i dom 4 eller om det finns 5 onda.
Räknas ledarvargen in i vinstvillkoret? @Idahoe
Goda roller
- ängel
- siare
- spion
- välsignad
- bybor (3-4 st)
Onda roller
- ledarvarg
- ulvar (3-4 st)
Rätt uppfattat, goda vinner när alla onda är dödaLäste själv. Onda vinner när dom är fler än goda och goda vinner när alla onda är döda. Då känns det rätt mastigt med 5 onda...
Tyvärr inte, efter kl 17 ska jag hänga här men största del via mobilen. Nu ska jag snart sätta mig på seminarium och jag tror inte att handledaren tycker att det okej att jag skriver i leken under tiden.Sitter och kollar i leken men hittar inget som jag tycker sticker ut det minsta. Är det någon mer som hänger här idag? Har möte ikväll, så måste rösta hyfsat tidigt.
Det är de goda som dött, ja. Tror det står som "god lya" i beskrivningen i anmälningstråden. De onda som dör sitter ju kvar i onda lyan
Skönt att det inte var så mkt som hänt än, jag fasar redan för att läsa ikapp mig på mobilen.
Lite funderingar om ledarvargen och antal goda/onda från @Ferrari och så har @Mammas undrat om den goda lyan.
Jag tycker också att 3 ulvar och 1 ledarvarg känns rimligt, totalt 5 blir väldigt mastigt och totalt 3 känns futtigt. Jag vet att jag läste en lek för ett tag sen med färre ulvar än vad man trodde, men jag gillar mitt koncept med en ond i taget tills alla är ute, oavsett antal, så jag fortsätter på det.
Jag har blivit så van vid att spela på mobilen så det blir lättare för mig att koncentrera mig och komma med vettigare åsikter. På datorn blir det så mycket mer på ett annat sätt :P
Jag hoppas att jag kommer dit nån gång.
skulle nog fungera om man inte berättade vilka roller som blivit lynchad/käkade...Vore ruskigt roligt med en lya som består av både goda och onda som dött, där alla försöker motarbeta varandra.
Obligatorisk Fråga:
Habina - dopp i grytan
Ferrari- dopp i grytan
FiaM - julskinkan
Niyama - svamprisotto
Snurrfian - julskinkan
Mammas - marsipangris
Hemlig - jultårta
Blacksmithfarm - pepparkaka med ädelost på
Quarter4ever - knäck
Lenis - farmors chokladrulltårta
cirkus - svärmors Jansson
skulle nog fungera om man inte berättade vilka roller som blivit lynchad/käkade...
Hmmm, det gav mig kanske en idé....
skulle nog fungera om man inte berättade vilka roller som blivit lynchad/käkade...
Hmmm, det gav mig kanske en idé....
Det här är lite misstänkt, du sammanställer fakta men drar inte några slutsatser av det? Uppenbarligen har du ju tid, men väljer ändå att hålla dina tankar för dig själv!? Kan inte undgå att tänka att det är för att det är diaboliska tankar du har!
Mina tankar hittills är att alla verkar upptagna just nu för det är ju bara jag som skriver
Så med andra ord måste alla andra vara onda eftersom dom inte har tid att skriva för att dom är upptagna med att hitta på fuffens!
Ah, du tänker att du själv ska rösta ut oss resterande elva onda innan dagen är slut för att vinna? Jag kan hitta en och annan lucka i det resonemanget!
Jag hade tänkt skriva mer, men med huvudvärk orkade jag inte faktiskt. Hoppas fler ramlar in innan jag måste åka.
Det här är lite misstänkt, du sammanställer fakta men drar inte några slutsatser av det? Uppenbarligen har du ju tid, men väljer ändå att hålla dina tankar för dig själv!? Kan inte undgå att tänka att det är för att det är diaboliska tankar du har!
+ @Ferrari
Just listan på godsaker i jul säger kanske inte så mkt? Flera svarade tex innan de fått sin roll.
Men jag blir iaf hungrig av listan. <--- betyder inte att jag äter nattetid.