T
TresBienDuLoup
Sv: jösses vad arg hon blev
Jag kan tillägga att det fanns en tjej i stallet som var jätteduktigt på Nh och på hennes hästar fungerade det jättebra..
Men hon ville hjälpa mig så en dag när hästen som vanligt(tyvärr) stod i sjukhage och jag var sjuk skulle hon ta in henne, till saken hör att hon var väldigt ranghög så det gick inte att ta in henne sist, men detta gjorde hon och märren var sur redan innan.. Märren sticker rätt ut från sjukhagen och då skall hon säga till henne på Nh-still. Det hela slutade med att tjejen aldrig kunde ta i hästen igen, dom lär sig så fort.. Men som sagt tidigare så fungerar det säkert jättbra på en del och inte alls på andra så till Vinkelina så tycker jag att du gör rätt som försöker få ordning på situationen!!
samma för mig, har ett halvblod på nu 176 cm och Nh för hans del var bara att glömma. fungerade inte alls med honom.. han körde över tränarna helt...Han slog, reste sig, kastade sig osv.
Man kunde inte ens leda ut honom till hagen normalt när han var mellan 2-3,5 år. man fick ha hjälm, longerlina och spö, och jag var den enda som ens vågade leda ut honom. Och då har jag unghästvana och har hållit på med unghästar i 25 år . Min häst har mellan 2-3,5 år försökt klättra över mig i rangskalan...det finns hästar som man bara måste ta riktigt tag i .och min var en sån. Idag är han toppen att ha o göra med, men fortfarande är det bara jag som kan rida honom, andra som provar dom skrämmer han direkt.
Som sagt NH passar inte alla hästar.
Så jag tycker att ist för att bara klaga, kom med råd ist.
Jag kan tillägga att det fanns en tjej i stallet som var jätteduktigt på Nh och på hennes hästar fungerade det jättebra..
Men hon ville hjälpa mig så en dag när hästen som vanligt(tyvärr) stod i sjukhage och jag var sjuk skulle hon ta in henne, till saken hör att hon var väldigt ranghög så det gick inte att ta in henne sist, men detta gjorde hon och märren var sur redan innan.. Märren sticker rätt ut från sjukhagen och då skall hon säga till henne på Nh-still. Det hela slutade med att tjejen aldrig kunde ta i hästen igen, dom lär sig så fort.. Men som sagt tidigare så fungerar det säkert jättbra på en del och inte alls på andra så till Vinkelina så tycker jag att du gör rätt som försöker få ordning på situationen!!