K
KK1980
Sv: jösses vad arg hon blev
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad som fubkar på en häst kan vara förkastligt på en annan..
Tänk på att de är individer och stirra dig inte blind på något du läst i en bok tex. Finns ALLTID de som faller utanför ramen.
Det är en jättebra tanke att ta in hästen i ridhuset som du säger, och träna.. Men vad gör du om du inte KAN leda hästen till ridhuset? Den sliter sig, skadar sig själv eller någon annan? Det är väl mer där problemet ligger.
Så sant, men här verkar det va många som faller utanför ramen.
berättar vidare hur det går:
testade på nytt idag, men nu var hon redan inne när jag kom till stallet. skulle ha henne ut ur boxen, svänga ett u och ställa henne i gången bakom boxen, dvs att hennes huvud stof nästan vid ingången till boxen. detta brukar inte funka då jag är ensam. men satte kedja på igen. idag behövde ja inte ens "använda" den, räkte med att ja hade den slakt i munnen. hon gick snällt brevid, stanna när jag ville och hur enklet som hällst att kneppa fast i linorna. dvs hon vet nu att jag är starkare. detta bara efter EN gång. känns så otroligt skönt att börja hitta en lösning på ett av våra problem, för det är bara att inse fakta, hon ser mig inte som sin ledare, tyvärr
och tycker faktist att de låter mycket värre med kedja över nosen, kan man inte knäcka näsbenet med det. har testat att ha under, men det funkade inte tyvärr
berättar vidare hur det går:
testade på nytt idag, men nu var hon redan inne när jag kom till stallet. skulle ha henne ut ur boxen, svänga ett u och ställa henne i gången bakom boxen, dvs att hennes huvud stof nästan vid ingången till boxen. detta brukar inte funka då jag är ensam. men satte kedja på igen. idag behövde ja inte ens "använda" den, räkte med att ja hade den slakt i munnen. hon gick snällt brevid, stanna när jag ville och hur enklet som hällst att kneppa fast i linorna. dvs hon vet nu att jag är starkare. detta bara efter EN gång. känns så otroligt skönt att börja hitta en lösning på ett av våra problem, för det är bara att inse fakta, hon ser mig inte som sin ledare, tyvärr
och tycker faktist att de låter mycket värre med kedja över nosen, kan man inte knäcka näsbenet med det. har testat att ha under, men det funkade inte tyvärr
måste bara undra vad de är för nh tränare som inte kan?
har väldigt svårt att tro bara att de inte funka..då antar ja att folket inte gjort rätt..
såvida inte hästen helt enkelt inte förstår "hästspråk"..gör den de inte i hagen heller så är de ju en annan sak.
nh är ju inte människans metoder..de är ju meningen man ska göra så som hästar gör mot varandra..inte någon träningsmetod som människan kommit på på de sättet..
Det var det dummaste inlägg jag sett på det här forumet!..... Hästar är inga leksaker som kan daltas omkring med clicker och "ledarskapsövningar". Att ibland ta i och sätta gränser är inte djurplågeri. Däremot att förmänskliga hästar och låta sig luras av mode-metoder som enbart tjänar pengar på hästägares välvilja och okunskap. Ägna energi åt att komma åt de riktiga djurplågarna istället.
Heja TS!
När du nu tagit steget att använda en kätting för att få din vilja igenom så är det ju logiskt att du nästa gång också tar o använder ett rejält körspö o ger hästen en rejäl omgång så att den verkligen får klart för sej vem som bestämmer, o funkar inte det så köp en elektrisk grisfösare. Skämsfaktor ...... ! Börja med frimärkssamling i stället för hästar!