Sryoqwe

Trådstartare
Vi behöver kolla över jordningen här. Vad har ni för lösningar? Material, avstånd och allt sådant.

Här är berget nära, sällan mer än 70-80 cm ner. Skogshagar, så finns en del rötter ifall det skulle vara bäst att gräva ner, men görbart är det. Aggregatet är bra, det är bara jordningen som brister, främst på vissa ställen och när det är torrt. Så dela gärna med er av lösningar och kunskap :)

OM jag fattat saken rätt så är det "jordspettens totala yta" mot jord som är det viktiga, inte hur djupt man gräver ner dem. Så, kommer du inte ner så långt, använd fler jordspett.
Och vid behov, komplettera med en extra tråd i stängslet som enbart är kopplad till jord. Går hästen emot den jordade tråden samtidigt som en ledande tråd, så smäller det ordentligt. Det håller både rymningsbenägna shetlandsponnyer och får kvar i hagen hos mig...

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
904
Senast: Sharpless
·
Anläggning Hej! Det är lång tid kvar till ett faktiskt bygge kan hända (ca 3 år till köp av tomt) men däremot känns det som att man aldrig kan...
Svar
14
· Visningar
2 623
Senast: Habina
·
Kropp & Själ Konstig rubrik, men det är en fråga som gnagt i mig sedan en tid tillbaka. Hur ska en bära sig åt för att ge upp något som en inte själv... 5 6 7
Svar
121
· Visningar
21 308
Senast: ptr
·
Anläggning Hjälp, tips, idéer ang fuktproblem, tack tack! Nu när det är skitväder är hela stallet blött! Det är kallstall, gammal ladugård med...
Svar
19
· Visningar
3 389
Senast: Texaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Blåsljud på hjärtat