jordbruksarrende=jordbruksfastighet?

chilling

Trådstartare
Jag arrenderar mark som räknas som jordbruksarrende, om jag köper den marken till mitt hus, blir det en jordbruksfastighet då? eller räknas det som ett vanligt hus med mark till?

SEn undrar jag över EU-bidrag, har marken till endast bete, det är gammal åker mark som har lite buskar och småträd, marken har alltså inte brukats på väldigt länge, kan jag söka någon form av bidrag för marken? Vart vänder jag mig och när är sista ansökningsdag?

Sv: jordbruksarrende=jordbruksfastighet?

Jag arrenderar mark som räknas som jordbruksarrende, om jag köper den marken till mitt hus, blir det en jordbruksfastighet då? eller räknas det som ett vanligt hus med mark till?

SEn undrar jag över EU-bidrag, har marken till endast bete, det är gammal åker mark som har lite buskar och småträd, marken har alltså inte brukats på väldigt länge, kan jag söka någon form av bidrag för marken? Vart vänder jag mig och när är sista ansökningsdag?

Hej,
Det beror på hur stor marken är som du tänker köpa.
Minns inte nu om gränsen för jordbruk var 2 ha eller 2,5 ha?
Ligger marken i direkt anslutning till ditt hus och hustomt?

EU-bidrag beror också på hur mkt ha. Visst går det bra att beta på marken, det finns särkskilt bidrag för det.
Ett tips är att vända dig till LRF konsult för att få hjälp med detta.

//Jezz

Sv: jordbruksarrende=jordbruksfastighet?

Hej!
Marken är på ca 1,5 hektar, så då blir det inte jordbruksfastighet då?
Marken ligger i direkt anslutning till huset ja.

ska kolla upp betesstöd, tänkte bar aom det överhuvudtaget var värt att kolla upp, kan inget om sånt;)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hej! Vi köpte en jordbruksfastighet för fem år sedan. Är ca 6 ha bete. Finns en bonde som har betesdjur på få delar av vår mark och har...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 469
Senast: nyttnick
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 714
Senast: Liran
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 594
Senast: Enya
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 213
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar