Join Up med unghäst

E

EnLitenLisa

Kanske borde tråden ligga under grundutbildning (?) men jag tyckte den passade bättre här..

Men till ämnet;
När börjar ni träna era unghästar? När anser ni att man kan börja med join up o liknande övningar?
 
Sv: Join Up med unghäst

Hej!

Jag började så snart jag tyckte att min häst verkade ha vant sig vid sin nya stallmiljö. Allstå ett par veckor efter det att jag hämtat honom från hingstbetet då han var nyss fyllda 2 år. Jag köpte honom som 1,5 åring men han fick gå på hingstbete i 6 månader innan jag började hantera honom. Det har fungerat bra för honom och mig.

Lycka till med din häst!
 

Liknande trådar

R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 684
Senast: Badger
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 385
Senast: Roxy
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 096
Senast: Lady_S
·
Gnägg Hjälp! Jag och min tränare planerar att ta med hästen till Tyskland för en veckas träning och har börjat nysta i vad vi behöver göra för...
Svar
16
· Visningar
1 057
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Konsten att välja ett bra hundnamn
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp