Johnson KWPN

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Mrs_avel
  • Startdatum Startdatum
M

Mrs_avel

Vad har han lämnat?
Funderar på att lägga han på ett av mina ungston.

Sv: Johnson KWPN

Hans äldsta avkommor är födda 2006 så det är ingen som vet det än förutom vad man sett på hans föl.

Jag har haft en 3-åring e.Johnson-Fidermark och han var iallafall jätte snygg!och jätte fin att rida med 3 bra gångarter.

Jag har haft en 3-åring e.Johnson-Fidermark och han var iallafall jätte snygg!och jätte fin att rida med 3 bra gångarter.

Denna torde vara nyss fyllda 3, och det kanske är lite tidigt att uttala sig om de ridna gångarterna hos en 2 åring.
Johnson har dock en stor årgång f.2006 inom KWPN så 3 årings siffror därifrån borde komma i år. De första i Sverige är födda 2007 och inte så många, så det kommer att dröja några år innan han får ett svenskt Blup index.

Nej jag tycker nog inte det är för tidigt att se om en häst rör sig bra under ryttare när den är riden 2-3 månader. Det är ju bruksprov om 4 veckor och där bedöms 3-åringarnas gångarter under ryttare.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 081
Senast: Piaff
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 576
Senast: ildiko
·
Avel Jag ska rapportera in resultat av betäckning och funderar över vad som räknas som resorption vs kastning? Tekniskt sett innebär ju båda...
Svar
1
· Visningar
645
Senast: Hedwig
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
619
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka