John Moore

Tättran

Trådstartare
Nån som har gått kurs/clinic för John Moore ? Vad tycker ni om honom?
Berätta allt vad ni anser om hans träningsmetoder.

Sv: John Moore

jag har inte själv deltagit i någon kurs för honom men har stått och tittat på några gånger, då han kommer med jämna mellanrum till en ridklubb här i närheten.
jag tycker att det har varit väldigt intressant och givande trotts att jag inte kunde någonting alls om hans metoder eller om nh överhuvudtaget innan det.
jag tycker att han verkar ha en väldigt sund inställning till träning och till att lära hästarna nya saker. han tar allting väldigt lugnt och är väldigt pedagogisk. förklarar tydligt och tar sig tid för var och en av dom deltagande

Hej! Ska gå en endagskurs med min unghäst för John Moore om ett par veckor, inga andra som har varit på kurs för honom? Alltid skoj att höra lite vad andra tycker =)

Bara en liten påminnelse, jag säger inte att något har hänt i tråden elller kommer att hända, men... Jag hoppas att ALLA har läst den översta nålade tråden i forumet.

Frågor och diskussioner om tränare, instruktörer och läger - Läs här först!!!

--------------------------------------------------------------------------------

Diskussioner om namngivna tränare kända och okända

Jag anser att jag varit/är ganska frikostig med tid och plats för diskussioner om Hempling, Roberts, Parelli och de andra höjdarna. Är det då för mycket begärt att ni håller trådarna fria från sandlådediskussioner och ren hatkritik? Ett diskussionsforum bör hållas till konstruktiva diskussioner och inga "Du får inte låna min blåa spade om jag inte får ha din gröna kratta", "Min pappa är bättre än din, för han har en BMW." och så vidare. Jag hoppas att ni förstår hur jag menar.

Efterlysningar av och frågor om specifika tränare, instruktörer och läger

Jag kommer även fortsättningsvis att radera trådar där ni frågar om någon har bra läger och tränare att rekommendera. Kommer då inte att skicka PM om varför tråden tagits bort.

För det första är det lätt att trådarna mynnar ut i ren gratisreklam här på forumet och för det andra är det väldigt lätt att det mynnar ut i skitsnack om verksamheter. Därför vill Gunnar inte ha sådana trådar här på själva diskussionsforumet.

Vill ni ha tag på en tränare, eller åka på trevliga kurser och ridläger då får ni gå in på RADANNONSERNA och läsa under tjänster erbjudes, eller lägga in en egen annons där ni söker hjälp.

IngelaH
Moderator

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter På vägen hem efter en clinic med John Ricketts reflekterade jag över det som han pratat om och visat. Hur viktiga de dagliga rutinerna...
Svar
0
· Visningar
434
Senast: Gunnar
·
Träning igår var jag (som åhörare) på clinic med John Ricketts. Jag hade innan hört avsnittet av Ridpodden där han medverkar och tyckte det lät...
2
Svar
31
· Visningar
5 754
Senast: Magnum
·
Övr. Hund Min känsla har varit att det finns en stor övertalighet av hundar efter covid och det verkar ju stämma enligt hundstallet som har...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
11 735
Senast: Fetaost
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
576
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama