Det står på deras hemsida att de inte vet och inte kan garantera att det skulle fundera och det är av den anledningen det står att de inte kan bo med t ex katt.
Brukar det inte då helt enkelt stå "vet ej" och inte "nej"?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det står på deras hemsida att de inte vet och inte kan garantera att det skulle fundera och det är av den anledningen det står att de inte kan bo med t ex katt.
Nej.Brukar det inte då helt enkelt stå "vet ej" och inte "nej"?
Det är mycket fuffens med shelter i USA överhuvudtaget. Kanske inte så konstigt egentligen eftersom problemet är såpass mycket mer extremt där och landet är så stort. Ganska vanligt att hundar plockas från ett shelter och flyttas till ett annat - med ett nytt namn och rensad bakgrundsinformation. Ingen vill köpa Diesel, 6 år, som bitit fem personer. Men det här är inte Diesel längre, nu heter han Benny och han verkar supersnäll!!!! Vi vet inte hans historia så vadå, vilka bett?Tyvärr har jag hört detta fast mycket bland hundfolk i USA man pratar med. Vissa s.k shelters och rescues producerar valpar, s.k "retail rescues." Eller så fokuserar dom på att ta in dräktiga tikar och små valpar, och såklart hittar dom hem snabbt. Valpfabriker säger att "rescues" är några av deras största stamkunder. I Kina så köper man upp dvärghundar av moderaser och blandningar och säljs som "meat dog rescues" fast valpfabriker föder upp både hundar av typiska köttraser och små hundar för sällskap.
Jag önskar det fanns någon sorts organisation som såg över det och ser till att saker och ting sköts ordentligt.
Eller "Ej testad med katt", den varianten finns också.Gick in på hundstallets hemsida och tittade på första hunden, redan där står det om katt "Kan bo med katt: Vet ej".
Never mind! Det finns en ännu yngre, en 6 månader gammal blandras med Malinois som även hon ser väldigt mycket ut som den rasenÅh, en 10 månader gammal blandras med Malinois (hon ser även ut som det) som är försiktig och osäker ... Bara 10 månader, kan tänka mig hur hennes förra ägare var oförberedd på en sådan hund
Never mind! Det finns en ännu yngre, en 6 månader gammal blandras med Malinois som även hon ser väldigt mycket ut som den rasen
Vad 17, är Malinois en ny moderas att blanda med? Lite samma sak som med schäfern?
Ja malinois håller på att bli den nya häftiga extremrasen tyvärr. Folk ser massa klipp på extremt tränade mallar som gör helt sjuka saker och tror att de kommer få världens smartaste hund om de köper en sån. Just de på Hundstallet kommer säkert från samma ställe, ser ju ut som att de har pappan och flera avkommor. Jag tror att de hade en vuxen tik nyligen också.Never mind! Det finns en ännu yngre, en 6 månader gammal blandras med Malinois som även hon ser väldigt mycket ut som den rasen
Vad 17, är Malinois en ny moderas att blanda med? Lite samma sak som med schäfern?
Nya turboJa malinois håller på att bli den nya häftiga extremrasen tyvärr. Folk ser massa klipp på extremt tränade mallar som gör helt sjuka saker och tror att de kommer få världens smartaste hund om de köper en sån. Just de på Hundstallet kommer säkert från samma ställe, ser ju ut som att de har pappan och flera avkommor. Jag tror att de hade en vuxen tik nyligen också.
Japp. Det finns en hel del ickereggade mallar på blocket och hundstallen med jämna mellanrum. Det blev en hyp med malle för 5-6 år sen.Never mind! Det finns en ännu yngre, en 6 månader gammal blandras med Malinois som även hon ser väldigt mycket ut som den rasen
Jag tror också det. Finns ett par populära kanaler där ute med riktigt, riktigt vältränade, lydiga, arbetande mallar. För den hundintresserade personen är det uppenbart att dessa mallar tränats sedan valptid av otroligt skickliga och erfarna ägare som lägger hela sitt liv och hela sin själ på de här hundarna, men för det otränade ögat ser det ut som att hundarna på närmast robotlika vis programmerats med hjälp av coola ljud.Ja malinois håller på att bli den nya häftiga extremrasen tyvärr. Folk ser massa klipp på extremt tränade mallar som gör helt sjuka saker och tror att de kommer få världens smartaste hund om de köper en sån. Just de på Hundstallet kommer säkert från samma ställe, ser ju ut som att de har pappan och flera avkommor. Jag tror att de hade en vuxen tik nyligen också.
Ohja, och karln har ju på något jävla vänster fortfarande en plattform?! Jag förstår det inte.Jag tror också det. Finns ett par populära kanaler där ute med riktigt, riktigt vältränade, lydiga, arbetande mallar. För den hundintresserade personen är det uppenbart att dessa mallar tränats sedan valptid av otroligt skickliga och erfarna ägare som lägger hela sitt liv och hela sin själ på de här hundarna, men för det otränade ögat ser det ut som att hundarna på närmast robotlika vis programmerats med hjälp av coola ljud.
Tror verkligen att en viss herr CM har mycket skuld i den bilden för det vet vi ju alla tack vare honom, att man bara behöver säga ”pshhh!” till en hund så fattar den vad man menar…
Har han? Jag som upplevt att det varit så lugnt på den fronten länge nu... Men jag kanske bara tittar på fel ställen.Ohja, och karln har ju på något jävla vänster fortfarande en plattform?! Jag förstår det inte.
Förlåt för OT, men varför får man inte tävla bruks?Det finns många häftiga videos på nätet med vältränade mallar som gör häftiga saker. Så det finns en risk att det blir coolt att ha malle.
Man kan ju undra vad det finns för efterfrågan på en sån hund? En aktiv brukshund som behöver arbeta men som inte får tävla i bruks. De som kan hantera den och ge den det den behöver kommer förmodligen välja en renrasig istället för att inte begränsa sig och sen beror det ju också på vilka andra raser som ingår. "Fel" ras gör den helt ointressant även hos bruksfolk som är ointresserade av att tävla.
Förlåt för OT, men varför får man inte tävla bruks?
Hunden måste vara registrerad i SKK.Förlåt för OT, men varför får man inte tävla bruks?
Det är mycket fuffens med shelter i USA överhuvudtaget. Kanske inte så konstigt egentligen eftersom problemet är såpass mycket mer extremt där och landet är så stort. Ganska vanligt att hundar plockas från ett shelter och flyttas till ett annat - med ett nytt namn och rensad bakgrundsinformation. Ingen vill köpa Diesel, 6 år, som bitit fem personer. Men det här är inte Diesel längre, nu heter han Benny och han verkar supersnäll!!!! Vi vet inte hans historia så vadå, vilka bett?
Tror ganska mycket av det shelterkaos vi ser i USA nu kan komma att hända här också. Fast på mindre skala såklart.
Bland hundfolk generellt är han nog inte så poppis, men visst har han ett följe fortfarande. Hans bok har 4,2 av 5 i betyg på Storytel, 675 röster. Det finns en svensk tränare med en hyfsat populär podd som tar sina (jättemånga) hundar på ”flockpromenad” (CM-grej, inte i sig en dålig grej såklart) och pratar mycket om att man behöver ”klacka till” (CM-sparka) och tillrättavisa sina hundar och ”vara en trygg, dominant flockledare” och allt det där jävla dravlet som CM sysslar med.Har han? Jag som upplevt att det varit så lugnt på den fronten länge nu... Men jag kanske bara tittar på fel ställen.