Johannesberg 9-10 juni

Estivuz

Trådstartare
Ska någon annan bukefalist dit?
Jag börjar bli riktigt nervös! Ska ju debutera där!
Verkar va rätt mycket starter, mycekt fullblodshästar. Hej hopp här kommer jag med min stora fux med dressyrstam.. :angel: :angel:
Är nästan mer nervös inför dressyren och hoppningen än terrängbiten, konstigt nog.
Dressyr och hoppning har jag ju tävlat en del, kanske är därför. Jag känner nog lite mer press på mig att det ska gå bra där!
Min stora skräck är om jag skulle vägra ut mig i hoppningen (vilket iofs är näst intill omöjligt på min pålle) eller riva varenda hinder så jag ej får rida terrängen. :smirk:

Ni som ska dit har ni vart där förut? Hur är banan, är det mycket svårigheter o hinder som hästarna brukar titta till på?

Sv: Johannesberg 9-10 juni

Jag har varit där på dressyrkurs flera gånger samt terrängträning. Tycker att det är en trevlig bana och vad jag minns var det inga speciella hinder som det tittades på. Däremot har de även lite körhinder, bla. Statiol-pumpen om jag inte minns fel, och det kan ju vara lite läskigt ;)

Lite dum fråga från en gotländsk blondin :crazy:
Är Johannesberg samma som Väsby?

Jag har varit där på dressyrkurs flera gånger samt terrängträning. Tycker att det är en trevlig bana och vad jag minns var det inga speciella hinder som det tittades på. Däremot har de även lite körhinder, bla. Statiol-pumpen om jag inte minns fel, och det kan ju vara lite läskigt ;)

AHA :idea: Där har ju jag varit och tävlat körning för länge sedan! Få se nu, det måste ha varit 1999. Vi tog för övrigt ett lag-SM brons där :angel::D

Det är inte samma som Väsby ;)
Johannesberg ligger strax utanför Rimbo mot Norrtälje. Sök på eniro så hittar du :D

nej det är inte samma. men det är väsby som anordnar fälttävlan på johannesberg 9-10 juni

nej det är inte samma. men det är väsby som anordnar fälttävlan på johannesberg 9-10 juni

Ah, det var det jag var ute efter! Kollat på kartan har jag redan gjort ;) I så fall ska mina gotländska vänner dit med tre hästar som givetvis kommer placera sig 1:a, 2:a och tre. De har med sig en 6-åring och 2 5-åringar.

Jag ska dit med ett 6årigt hollänskt sto utopia.
Hon har gått en debutant innan och var då nolla i terrängen.
Skulle starta mitt fullblod också men hon har tyvärr fått kotledsinflamation och får inte tävla på 2 mån:( tur att man har en till häst att rida så man inte står utan häst mitt i tävlings sessongen.

Liknande trådar

Fälttävlan Dax för en tråd! Jag ska debutera 1*stjärnig där. Pålle har gått enligt planerna i terrängen. Förra året hade vi ju en hel del...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
9 498
Senast: Estivuz
·
Islandshäst Jag har funderingar på att börja tävla med min islänning, men hur gör man?! Jag har haft min islänning i 2,5 år. Tidigare har jag ridit...
Svar
6
· Visningar
1 731
Träning Eller jag vet inte? Om man en period i livet inte hinner utbilda sin egna häst, måste man då lämna iväg den för utbildning? Eller kan...
Svar
4
· Visningar
1 230
Körning Det hopar sig en massa frågor om körning i skallen på mig... Jag är helt ny inom körningen men tycker werkligen att det är kul och will...
Svar
11
· Visningar
1 439
Senast: agtatoon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka