Jogging/motion

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Skritt
  • Startdatum Startdatum
S

Skritt

Vad anser ni är motion/joggingtempo samt sträcka för en 2-åring som är premieklar vs en 4-6 årig starthäst ?

Sv: Jogging/motion

Det är ju väldigt olika faktiskt, men drygt tre-fyraminuterstempo...min tvååring går iallafall 1 mil lätt de ggr jag kör det med hnom, men med 2 jobb i veckan så håller vi oss till 7,5 km 2 ggr i veckan

Sv: Jogging/motion

Det skiljer otroligt mycket - min ena visade sig ha en joggingfart på 2.30-2.40 redan från början.
Jag hade absolut inte kunnat bromsa honom för han har den typen av steg - långt och långsamt och lägger otroligt mycket mark under sig.

Mina färdiga hästar brukar ligga mellan 2,35 och 2 minuter efter humör. I högt gräs däremot brukar det bli bortåt 3-minuterstempo.

Jag har inte haft en enda som klarat 4-minuterstempo utan dressyrträning innan. :D

Så länge de inte ligger på får de bestämma själva men jag joggar inte så mycket efter unghästuppträningen utom i uppvärmningssyfte.

Liknande trådar

Hästvård Vårt 16 åriga sto blev i början av sommaren svullen i båda bogspetsarna. Har under sommaren undvikit ridning och haft hästmassör som...
Svar
6
· Visningar
702
Senast: tara
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 121
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 978
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 937
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar