jobbigt...

M

moe

Nu är valpen lite över 5 mån och riktigt mycket energi har han fått. Han springer här runt runt som en dåre och han verkar outtröttlig då han får springa lös på mina föräldrars gård. Han kliver gärna upp då sambon åker till jobbet kvart över 6 då jag och tiken vill sova åtminstone några timmar till :smirk: .Han har börjat hämta skor och gnaga på, dock bara sambons av någon anledning. Han sliter ut innersulan och den smakar mums :d .Så nu börjar det bli dags att ställa bort skorna så man inte riskerar små lufthål.
Men han är jätteduktig på att vara ensam hemma, han lägger sig bara i hallen och sover. Han är däremot väldigt lugn då han får följa med sambon på jobbet och åka firmabil, det tycker han är mysigt och han sover större delen av dagen antingen i bilen eller i fikarummet. Då brukar jag och tiken ta rejäl sovmorgon och njuta av lugnet :cool: .
Men det är ju inte bara jobbigt, man får sig ju många skratt då han får sina ryck :D .

Sv: jobbigt...

Åh, när de börjar hämta skor och gnaga på dem blir man nästan galen.. :D
Jag är så sugen på en valp nu. Blir ju inte bättre av såna här trådar om valpbus.. :love:

(Ja.. Jag har glömt hur jobbigt det var!)

Sv: jobbigt...

Min "dam" är snart 9 månader och i full fart och lätt döv numera....lite jobbigt men jag hoppas vi båda "överlever" denna trotsålder, hihi....

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 311
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 141
Senast: Migo
·
Övr. Hund Vet inte om det går att göra åt åt, men nån kanske har nån ide om nåt som kan hjälpa... Jag jobbar skift och har av naturen begåvats...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 905
Senast: _Taggis_
·
Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 768
Senast: Cocos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar