Jobbigt! :(

Sv: Jobbigt! :(

Beror på vad hon har för päls. Är hon mest lik amstaffen så är det inte godkänt. Höfterna måste också ha minst B, men man kan få dispans för C.

TS

När du ska börja med störningsträningen så kan du ju köra mellan grannens kaninburar ;)

Hehe... Oj vad grannen skulle gilla det. :D

Ja underull är ju ett krav. Förr tror jag att de kunde lämna dispans på det men inte nu för tiden. Har inte amstaffen underull?

Dom har släppt på vissa krav men tillsatt andra. På dagens inträdesprov måste man kunna uppvisa att hunden besitter god social kamplust, annars är det kört.

Vad jag vet så har inte amstaffen underull, jag är förvisso ingen expert. ;)

Hon har "kort" päls och har egentligen ingen underull att tala om.. Ska se om jag hittar en bild där man ser hur kort päls hon har egentligen..

423638_10150632959574215_1117210536_n.jpg

598701_10150923511484215_1836780118_n.jpg

Senast ändrad:

Lite svårt att avgöra på bilderna :). Dock tror jag att det är kört om hon inte har underull alls.

Ja, fast kikar du ex.vis på "virvlarna" kring halsen, så ser du att det inte är mycket till päls där :)

Jag tvivlar också på att det kommer att gå. Nåja, då har vi tid över till annat ;)

Jo, att det är kört ser jag ju, men underullen kan jag inte avgöra :)

Alternativet skulle ju kunna vara att skriva upp dig på ett inträdesprov eller prata med ansvarig och visa hunden. En rottistik i min träningsgrupp kom med samtidigt som mig och hon har inte heller mycket till päls att tala om. Om underullen är korrekt ska jag dock låta vara osagt för det har jag inte kikat på.

Ja, jag har varit i kontakt med ansvarig lite till och från sen i våras. Men jag har nog aldrig ens tänkt tanken på att fråga om pälsen.. Jag brukar springa på honom lite då och då på klubben, jag ska passa på att fråga nästa gång jag ser honom :)

Min Setter drog iväg en gång, med kopplet hängande, och snärjde in sig i ett snår. INGEN på mindre än två kilometers håll kunde undgå att höra var han befann sig! Oj vad han tjöt!

Och jag har haft två olika hundar som inte sagt ett ljud när de fastnat i skogen, inte förens man snublat över dem. Ganska normalt beteende för en hund, inte visa sig svag.

Kan nog vara för att Kivina har en renrasig Rottis ;)

Hehehe... :D

Förövrigt så kämpar vi på. Det går ganska bra nu. Har henne inte lös alls. men går långa promenader, delvis med flexikoppel.

Vi skulle gått med på bruksis söndagspromenader hade jag tänkt, men så började lilla tösen att löpa...

Är det nåt särskilt man ska tänka på med löptik - förutom det uppenbara - att hålla henne från hanhundar... :D Har aldrig haft nån tik förut.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Min man har stora drömmar, vilket ju är bra, men samtidigt väldigt lite insikt i hur det ser ut i det verkliga livet, känns det som...
2 3
Svar
56
· Visningar
10 676
Senast: machafuko
·
Hundavel & Ras Funderar på att ge mig ut på djupt vatten och välja en ras som jag inte alls har någon nuvarande koppling till eller kontakter inom. Så...
Svar
6
· Visningar
1 152
Senast: Fisherling
·
Hundavel & Ras Ska börja med att skriva att ingenting är bestämt men vi funderar. För egen del vill jag ha så opartiska tips som möjligt eftersom att...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
6 705
Senast: Dandylinn
·
Hundträning Ni som har aktiva hundar som behöver mycket fysisk och psykisk träning för att må bra skulle ni kunna hjälpa mig med ett typ schema för...
2
Svar
23
· Visningar
1 972
Senast: Monstermom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar