Jobbigt sto trick :) ?

P

pooutinoouti

Jag har köpt ett sto 8 år i fredags hon är brunstig nu så allt är så hmhm mycket värre :P Men hno går gärna emot mig men ja är envis så det går bra och hon lyssnar. Men när man rider testar hon mycket det har också gått bra men hon spelar lat också :P

Hur tycker ni ja ska få bort det på bästa sätt `?

Jag vet attt hon inte har bra kondition eller muskler men tänkte att jag ska rida mycket i backar bara och skritt och trav träning fram till och MED påsklovet som för mig är v.14. Tycker ni det är bra tror ni hon kommer bli piggare när hon får mer kondis och muskler ?

Jag har även funderat på att ge en halvskopa havre om dagen vet ej hur stort det är men kanske mellan 0.25-0.5 kg gissar jag på ;)

Tycker ni jag behöver det eller räcker det att träna? Jag kanske ska träna upp först och byta till havre sedan om hon inte blir piggare men det tror jag ;)

Sv: Jobbigt sto trick :) ?

*Puttar*, finns det inga tips eller kommentarer ?!?

Vet inte om jag har något svar eller tips men kan säga att jag vet ett sto som är likadant, fast hon är HEMSK i stallet när hon brunstar men helt okej i att rida. Så testa att träna henne lite mer, för så verkar iaf den hästen jag vet, att det går lättre om hon får röra på sig mer =)

Om du bara haft hästen sedan i fredags, varför har du så bråttom?

Om det var min häst som jag precis fått hem hade jag gått ut och gått med henne för hand för att lära känna varandra lite. :)

Annars så är B-vitamin väldigt bra mot mitt ständigt brunstande sto i alla fall. Lycka till med hästen! :)

Tack :D Jag har bara ridit lite för skojjs skull nu ,) Ut mest för hon tycker det är roligt en gån gi paddocken och skrittat av i manegen för att vänja henne ;) Men annars går det bra väntar lite till idag gick det mycket bättre :D

Liknande trådar

Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
8 668
Senast: Lobelia
·
Hundavel & Ras Som rubriken lyder, vad har ni för ras med er i stallet och på ridturer? Nästa hund SKA jag köpa från valp, där jag får vara med från...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 286
Senast: Fetaost
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 195
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 654
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama