Jobbig och nervös dag :(

Shark

Trådstartare
Kl ett idag ska jag ta den vuxna hunden till veterinären då hon påvisar smärta i rygg/höfter eller dyl.
Har alltid tyckt hon haft lite lustigt rörelsemönster men eftersom hon tidigare inte visat smärta eller olust på ngt sätt så har jag inte brytt mig så mkt om det.
Men nu har hon morrat ett par ggr då jag, som jag alltid brukar göra, Lyft/knött på henne i sängen.
Hon har dessutom börjat bli lite seg på promenaderna, hon har fortfarande full fart i bus och träning men en liten skillnad på just koppelpromenader ser jag.

Är så nervös så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Min mardröm är ju att hon ska ha så pass kassa höfter att det inte finns ngt att göra :cry:
Inte helt omöjligt direkt med tanke på att hon är amstaff/rottweiler.
Hoppas hoppas verkligen att det är ngt som går att fixa!
Hon betyder ALLT för mig den där hunden. Hon är den där hunden man bara får en gång. Hon har allt.
Håll tummarna för oss!

425156_10151117011881159_1583660001_n.jpg

:love:

Sv: Jobbig och nervös dag :(

Hoppas verkligen att ni hittar felet och att det går att göra något åt. Har själv problem med hunden då han vart halt under flera månader nu och man inte riktigt hittar orsaken.

Vi har hittat Borelia, men inte ens veterinären trodde att all hältan kom från det. Så nu ska de behandlas i 20 dagar, sen hoppas jag han är bättre!!

Så svårt när de har ont då de inte kan säga var...

Usch vad det är tråkigt när hundarna blir dåliga.. :(

Min ena hund har precis fått diagnoserna: diskbråck, artros, hd-fel och inflammation i en ledkapsel i knäet, kanske en cysta.. Tar det lugnt nu och går på smärtstillande och antiinflamatorisk och verkar repa sig fint. Återbesök om 2mån.

Håller tummarna för din fina!

Armbågar, rygg och höfter röntgade. Armbågar och rygg var inget fel på

Höfterna... :'( han graderade dom till D, mkt mindre stöd än hon har för höftkulorna går inte att ha, precis så dom inte hoppar ur.
Så jävla jobbigt :( min älskade lilla tjej!

Har aldrig haft en hund med hd fel så visste inte ens att man kan operera?

Hemskt tråkigt för er:( har själv en tik med Hd D. Hon visar dock inget ännu, tack och lov!
Man kan byta höftleder på dem, men jag fick förklarat för mej hos vet att det är mycket smärtsamt (hade jag iofs räknat ut med baken) och inte på alla hundar det går.
Vi kommer inte göra det på vår hund, hon får vara med så länge hon håller och inte har ont.

/LL

Jag har en jaktkompis vars hund opererades. Nu är detta snart 15 år sedan, men det blev bra iaf. Antar att operationstekniken gått framåt sedan dess, men det är vad jag vet fortfarande relativt sällsynt.

I detta fallet var det en ganska värdefull jakthund så de ansåg att det var värt chansen att operera. Hunde blev, vad jag minns, sedan relativt till åren och jag tror inte det var höfterna som avgjorde åldern.

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 231
Senast: Hermelin
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 765
Övr. Hund I helgen hade vi besök av vänner med barn och det var jobbigt för vår hund. Barnen är 2år och 4år och tyckte att hunden var väldigt...
2
Svar
28
· Visningar
4 295
Senast: Åsa A
·
Hundhälsa Hej jag undrar om det är någon annan som gett librela till hund för smärta och vad ni valt att istället ge nu när librela är...
Svar
12
· Visningar
11 896
Senast: Fruentimber
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka