Jobba under mammaledighet

N

naturElle

Ja, får man det? Typ extrajobba nån eller några dagar i veckan? Självklart tar jag inte ut fp under de dagar jag i så fall skulle jobba.
Känner att min budget kommer att bli väldigt tajt o om jag kunde jobba extra lite då o då när bebis blivit lite äldre, hade det löst sig.

Sv: Jobba under mammaledighet

:confused:
Klart du kan jobba!
Du bestämmer ju själv när och hur du vill ta ut föräldraledighet. Det är ingen tvingande lagstiftning som säger att du måste vara ledig si och så lång tid.

jag kommer bara ta ut fp på halvtid för att vara fri att arbeta några timmar då och då utan att behöva krångla med att ändra fp-schemat. Tar jag ut likadant hela tiden så kan jag ju begära fp för en lång period samtidigt. :)

Jag gissade nästan att det var så men så fort man ska "få" pengar från myndigheter blir jag osäker o måste dubbelkolla så man inte åker på en smäll o måste betala tillbaka sen...:crazy:

Jag gissade nästan att det var så men så fort man ska "få" pengar från myndigheter blir jag osäker o måste dubbelkolla så man inte åker på en smäll o måste betala tillbaka sen...:crazy:
Ja, men så länge du inte tar ut fp för dagar du arbetar så är det lugnt.

Liknande trådar

Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
653
Senast: Bufera
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 220
Senast: malumbub
·
  • Artikel Artikel
Dagbok ..... Ungefär april-juni är de månader som jag tycker det känns bra på jobbet. Jag tror att det beror på att dagarna då börjar bli...
Svar
0
· Visningar
379
Senast: Takire
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 657
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar