Jobb som lastbilschaufför kommer alltid finnas, det skriks redan nu efter chaufförer, så det esset är nog inte fel att ha.Tack
Jag planerar att praoa med de jag känner i höst, se till att de blir godkända handledare och sedan övningsköra med släp på deras arbetstid i den mån det passar. Dvs jag får träna "på riktigt" i en autentiskt miljö men de slipper slösa sin fritid.
Sen är planen CE kanske under nästa års semester. Känns som att det är lika bra att ta det när en har satt bollen i rullning. Sedan får tiden utvisa. Jag är inte sugen på att sluta på mitt nuvarandre jobb, så det beror på om nåt åkeri vill sponsra YKB för nån som jobbar bara ibland. Vi får se. Men skulle jag tröttna på nuvarande sysselsättning är det ju aldrig fel med ett ess i rockärmen tänker jag...
Det jag kommer ihåg själv när jag lärde mig köra med släp, det var inte själva körningen som var det svåra, mest tänka på att ta ut svängarna lite mer så släpet får plats. Däremot backningen, den har jag tragglat många gånger, blivit frustrerad och gråtit i frustration när det inte gått som jag velat, men skam för den som ger sig. Mycket tragglande blev det, men det har jag fått igen nu.
Låter som du har en bra plan framför dig.