Jobba med hästar i Tokyo/Japan?

Bejja

Trådstartare
Hej!

Jag skulle bara kolla om någon här vet eller har koll på om det finns möjlighet att jobba med hästar i Tokyo? Det känns inte riktigt som om Tokyo är den mest hästrika staden!

Tack för alla svar :bow:

Sv: Jobba med hästar i Tokyo/Japan?

Just Tokyo vet jag inte hur det ligger till med hästar, dock har japan en helt okej galoppsport med både löp och avel. Kan misstänka att det är en stor fördel att kunna japanska om man ska jobba där bara.

Har för mig att jag hört eller läst om höghus med stallvåningar i Tokyo, där man åker hiss till en annan våning för att rida? Kan det stämma?

I Japan är det främst galopp som är stort när det gäller hästar. Övriga former av hästsport är begränsat och dyrt, så att hitta ett vanligt ridstall i närheten av Tokyo lär bli tufft, speciellt om du inte pratar väldigt bra japanska och inte vill jobba på någon av de få ridskolor som finns där.

Men om du bara vill hålla på med hästar i allmänhet så är ju galoppsporten stor och att få jobb som skötare eller träningsryttare i något galoppstall/avelsstall lär gå, om du kan göra dig hyffsat förstådd på japanska.

Om galopphästar är något du skulle kunna tänka dig kan du ju alltid kolla här: http://japanracing.jp/en/jpn-racing/jra-organization/index.html

Liknande trådar

Hästmänniskan I höst väntar lite jobbförändringar för mig, och plan A är att vara kvar på nuvarande jobb i nuvarande stad bara jag och arbetsgivaren...
Svar
11
· Visningar
1 075
Senast: Fille
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 210
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 822
Senast: morgaine
·
Hästmänniskan Hejsan, jag funderar på att köpa min första egna häst. Ridit sen jag var 6år till år 2015 ca 19år. Både ridskola samt...
Svar
13
· Visningar
943
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka