Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag skulle bara kolla om någon här vet eller har koll på om det finns möjlighet att jobba med hästar i Tokyo? Det känns inte riktigt som om Tokyo är den mest hästrika staden!
Just Tokyo vet jag inte hur det ligger till med hästar, dock har japan en helt okej galoppsport med både löp och avel. Kan misstänka att det är en stor fördel att kunna japanska om man ska jobba där bara.
I Japan är det främst galopp som är stort när det gäller hästar. Övriga former av hästsport är begränsat och dyrt, så att hitta ett vanligt ridstall i närheten av Tokyo lär bli tufft, speciellt om du inte pratar väldigt bra japanska och inte vill jobba på någon av de få ridskolor som finns där.
Men om du bara vill hålla på med hästar i allmänhet så är ju galoppsporten stor och att få jobb som skötare eller träningsryttare i något galoppstall/avelsstall lär gå, om du kan göra dig hyffsat förstådd på japanska.
Hästmänniskan
I höst väntar lite jobbförändringar för mig, och plan A är att vara kvar på nuvarande jobb i nuvarande stad bara jag och arbetsgivaren...
Hundavel & Ras Självklart, men att anpassa valet av träning till dåliga leder är ju lite svårare om man inte vet hur lederna ser ut. Alternativet är...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.