Nu hoppar jag in här Jag tänkte berätta om stallet där vi har vår häst
Gården ägs utav ett ungt par med en bebis på väg, i stallet bor deras 2 egna hästar, vår och en tjejs häst till. Vi är alltså två som hyr boxar. Ägarna är helt fantastiska personer som aldrig bott på gård innan, senast häromdagen sa hon " min ena kompis bor på gård och hon har aldrig med sig sin mobil ut, och till slut sa jag till henne, varför har du inte din mobil med dig? Man får ju aldrig tag på dig? Varpå kompisen säger, jag har så mkt att stå i med gården så jag glömmer oftast telefonen" detta kunde min hyresvärd inte förstå ( då bodde dom i en lgh i stan) men NU så är hon precis likadan. Hon skrattar o säger, på ett år har hon o mannen kunnat gå ut o äta EN gång. Resten av tiden jobbar dom med sina vanliga jobb, och sen resten av em/kvällen så jobbar dom med sin gård och djur... och det kan dom inte välja bort! Men dom älskar det och detta var deras val och det kan dom inte överlåta till andra. MEN i stallet så hjälps vi alla åt, för hos oss (ja det är aldrig så att frun på gården skulle säga " mitt stall" utan det är vårt, vi gör aldrig nåt utan att prata ihop oss och är det problem så löser vi dom tillsammans. Och jag älskar att det är så, vi är lixom en liten familj där i stallet. Jag tex har en kronisk sjukdom med svår värk, jag skulle aldrig kunna mocka alla boxarna, MEN däremot kan jag mata katterna om dom vill resa iväg. Häromveckan skulle ägarna bort under en vecka och jag o den andra tjejen gjorde upp en plan, hon bytade vatten i hagarna och jag gav katterna mat osv. Sen om jag åker iväg så får jag deras hjälp. Och det är aldrig trubbel! Vi har det oförskämt bra och hästen älskar att bo där. Skulle jag vilja att min häst skulle byta box eller nåt annat så är det aldrig nån problem. Den andra tjejen var bortrest i 5 v. Inga problem. Vi löste det. För vi pratar och lyssnar på varandra, respekterar varandra osv. Det är A och O. Ägaren till gården skulle exempel ALDRIG ta in en ny i stallet utan att prata med oss andra först. Det är en kö för att bli en av oss o det är pga att vi VILL hjälpa varandra och för att våra hästar är därför vi e där. Och vänner o familj får komma när som och vi fikar och rider ut ihopa. Så med denna långa boken Hahahah så önskar jag dig/er ett stort lycka till Med er framtida hästgård, och tipset är att lära känna dom som ska stå uppstallade hos er, vara ärliga och prata prata prata. Är det nåt som känns fel, ta upp det direkt! Är det nån som är oförskämd eller förstör för andra ( gäller även hästen ) så var ärlig o be hen hitta ett annat stall eller hitta en annan lösning. Gör ni det så kommer ni ha världens bästa stall och få vänner för livet