Jag citerade ju inlägget jag svarade på, hur kan du rimligen tolka det som att det handlar om TS?! Då måste du vara extremt generös med ditt tolknignsföreträde. In absurdum, vill jag hävda.
Hävda på du.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag citerade ju inlägget jag svarade på, hur kan du rimligen tolka det som att det handlar om TS?! Då måste du vara extremt generös med ditt tolknignsföreträde. In absurdum, vill jag hävda.
Kan inte så mkt om skatteregler men tänker lite praktiskt..
Är det inte bättre att ta en lägre grundhyra där det ingår att ha x antal pass/vecka och sen att man vid överenskommelse kan köpa sig fri från pass om man (och ni) vill?
Sen tror jag kanske, utifrån hur du vill ha det, att det är bättre att tänka helt tvärt om. Ta ordentlig hyra med all service inkluderat så att du får råd med en deltidsanställd istället. Då är det lättare för dig att få det på ditt sätt.
Tekniskt sett ja, men man får inga kunder om kunderna inte gillar upplägget.
Hur mkt har du tänkt att de ska hjälpa till?Fast grejen är att jag inte vill ha några inackorderingar om det inte är på det sättet att dom hjälper till i stallet.
Och max 1-2 stycken så att det intr blir spring.
När du skriver såhär blir det ju solklart att det kan bli kinkigt skattemässigt. Alt svårt att få runt ekonomiskt.Men jag ska inte ha kunder.
Jag vill ha arbetskraft mot plats för hästen.
Jag skulle tekniskt sett kalla det kunder trots det. För du kommer ha skyldigheter och det kommer du inte kunna komma ifrån. Frågan är hur mycke arbete folk är villiga att lägga ner för en gratis stallplats.Men jag ska inte ha kunder.
Hur mkt har du tänkt att de ska hjälpa till?
Det är ju vanligt att man typ har insläpp eller fordring en gång i veckan eller så. Någon helg då och då. Men jag uppfattade att du ville ha mer hjälp?
Är nog svårt att hitta sådana hyresgäster..
Framförallt när upplägget är oflexibelt.Jag skulle tekniskt sett kalla det kunder trots det. För du kommer ha skyldigheter och det kommer du inte kunna komma ifrån. Frågan är hur mycke arbete folk är villiga att lägga ner för en gratis stallplats.
Jag skulle tekniskt sett kalla det kunder trots det. För du kommer ha skyldigheter och det kommer du inte kunna komma ifrån. Frågan är hur mycke arbete folk är villiga att lägga ner för en gratis stallplats.
Japp, lättare att ta en dyrare hyra och anställa någon som gör en del av jobbet. Mindre tjaffs. Sedan kan man anställa samma person som hyr stallplatsen, det är en annan femma.Och hur länge de står ut. Det verkar säkert bra från början men något säger mig att upplägget är som gjort för att haverera efter en inte alltför lång tid.
Det låter snarare som om du behöver en anställd? En som vill passa barn, städa och fixa i stallet?
Tror det däremot att det blir svårt men en anställd som uppfyller alla kriterier.
Jag tror att det säkraste sättet att få som du vill och inte kompromissa med andra viljor är att anställa någon. Svagheten i ditt resonemang är att verksamheten blir beroende av andra människor, andra människor som av olika anledningar (hästen dör, man flyttar etc) flyttar från stallet och då faller allt. Det kan räcka med att en flyttar och den som kommer istället funkar inte ihop med de andra. Och det behöver inte ens vara att personligheter inte passar ihop utan livsomständigheter som t ex arbetstider.
Istället borde du satsa på ett lite lyxigare stall som du kan ta högt betalt för och på så sätt få råd att anställa någon som sköter stallet.
Japp, lättare att ta en dyrare hyra och anställa någon som gör en del av jobbet. Mindre tjaffs. Sedan kan man anställa samma person som hyr stallplatsen, det är en annan femma.
Då är du arbetsgivare. Med allt som följer med det.Men jag ska inte ha kunder.
Du vill alltså ha lugn och ro, ingen inackordering men någon som inte syns och hörs men tar en hel del pass?Fast grejen är att jag inte vill ha några inackorderingar om det inte är på det sättet att dom hjälper till i stallet.
Och max 1-2 stycken så att det intr blir spring.