Jobba hos Toppryttare

C

Carismagirl

Hej!
HUR ska man kunna "få in en nos" i den världen?
Jag rider 5 dagar i veckan på mina egna hästar, som jag haft i 8år.
Nu ska jag flytta 70mil med C-ponnyn för att gå i skola (Hästhållning, Hoppning).
Jag är ganska less på skolan och vill helst komma ut och jobba, men det är det att, vem vill ha en "outbildad"?
Rider också unghästarna på ridskolan (rider "till), och dom bråkiga som inte gått på länge..
Hoppar över hinderstöden och är allmänt bestämd, men mjuk..
Och framför allt, jag är liten, men ser längre ut när jag sitter i sadeln.
Asså, vart ska man vända sig? Jag vill ju jobba i nått större stall, men hur ska jag kunna få en chans?
Någon som tänker likadant?

Sv: Jobba hos Toppryttare

Om du går linjen hästhållning lär du ju ha praktik. Se till att få en bra praktikplats - var duktig - skapa kontakter.

Jo, men det börjar inte förrän i 2:an tror jag.. ?
Ska ju börja 1:an nu..

Skriv en ansökan till de du är intresserad av och skicka sen till dom. Alt ring runt och presentera dig och berätta att du är intresserad av att jobba hos dom.

Då får du väl se till att vara duktig på praktiken i tvåan då?

Eller missförstår jag dig? Vill du ha jobb NU?

Isåfall hör runt med bekanta och använd dig av de kontakter du har redan nu. Sätt ut annonser?

Jo, men hur ska man få tag på dom där stallen?
Det finns så många och alla heter olika..
Det värsta är ju om man hamnar hos nån Travgubbe..
Som att gå ner i lera ju..

Ja, jobb nu efter 9:an..
Helst iaf..

Jo, men hur ska man få tag på dom där stallen?
Det finns så många och alla heter olika..
Det värsta är ju om man hamnar hos nån Travgubbe..
Som att gå ner i lera ju..

Ja, jobb nu efter 9:an..
Helst iaf..

Du har väl namn på de personer som du skulle vilja jobba hos? Googla om dom har en hemsida?

Jo, har skickat mejl till några av dom, men dom kan ju tro att det är nån barnunge som vill komma och rida bara..
:confused:

Nej men skriv en prydlig ansökan och presentera dig sjalv, vad du kan och vad du har för mål.
Gör du det på ett seriöst sätt kommer dom inte tro det.

Du kan ju ringa innan och kolla om dom behöver någon om det känns bättre.

Jag gjorde så, ifs ganska många år sen :angel::o och fick jobb hos Otto Becker :)

:) sitter och funderar på vad man ska skriva.. utan att det ska låta dumt..

Tycker de e lite konstigt att de inte e fler i min ålder som tänker likadant.. :S

:) sitter och funderar på vad man ska skriva.. utan att det ska låta dumt..

Tycker de e lite konstigt att de inte e fler i min ålder som tänker likadant.. :S
Konstigt??? Det flesta väljer att skaffa sig en utbildning innan man börjar med hästar. Okej att man inte vill skaffa sig en högskoleutbildning, men gymnasie borde alla gå.

Jag håller med Minelli.

Det bästa är ju att gå en utbildning innan du skaffar dig ett sådant jobb som du tänkt dig - för då har du alltid någonting att falla tillbaka på.

Jo, det är iofs sant.
Men det är många också som är ganska less på skolarbete..

Klart att man kan vara less på skolarbete - men om man går hästhållning (som det verkar som du tänkt från början) kommer du ju iaf gå en linje där du får läsa många ämnen som handlar om vad du tycker om, inte sant?

Då kanske det inte känns lika jobbigt med skolarbete längre? Om man får hålla på med någonting man tycker om, menar jag.

Det är lite så jag tänkte när jag sökte också.
Kan ju vara bra också att veta att man har ett jobb då du gjort klart gymnasiet eller på somrarna.
Håller tummarna nu för Niclas Parmler

Det är väl inte jätte ovanligt att man tar ett sabbats år innan eller under gymnasiet. Helt ok om man bara ser till att börja/fortsätta sen.

Det är väl ett jätte bra idé att testa ett stalljobb om man vill gå en hästutbildning sen.

Skriv ett personligt brev. det finns lite länkar om hur man kan lägga upp det om du googlar på söka arbete.

Lycka till!

skriv ett cv, fast allt du gjort i ridningen, va du tävlar för klasser, har för hästar osv, referenser från tränare osv, så mailar du till de stallen/ryttarna du är intresserad av att jobba hos. Kolla annonser och maila till dom.

Om jag vore du skulle jag inte skippa gymnasiet, jag ska däremot ta ett sabbatsår nu innan jag börjar 3:an och jobba med hästar ett år, är grymt skoltrött och istället för att skita i skolan och få dåliga betyg ska jag jobba med hästar nu i ett år och sedan börja 3:an, men att gå gymnasiet är verkligen en grej man borde göra så man har nånting bakom sig :)

lycka till!

Det är inte så svårt, leta efter annonser och svara med en seriös beskrivning om dig själv och kanske lite bilder. Passar du vad dem söker får du garanterat jobb på studs!
:)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 099
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
25
· Visningar
2 174
Senast: ameo
·
Övr. Barn Det kommer ett barn till mig och rider rätt ofta och har gjort så i drygt ett år. Barnet är 12 år och har det rätt jobbigt med en...
Svar
14
· Visningar
1 753
Senast: Ninnurur
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 640
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bildtråd
  • Tips ang "spjälka" ben