Jobba halv månad efter föräldraledig, undvika?

Magnum

Trådstartare
Det fanns en tråd här en gång om detta men vet inte vad jag ska söka på.:(

Min undring är om hur första lönen påverkas av om man börjar jobba mitt i en månad.

Minns att i den tråden diskuterades detta då personen fick lite lön mot arbetad tid, vilket verkade vara som det skulle trots att det låter udda.
Hon jobbade typ en vecka men fick så lite betalt att det hade varit bättre att ha varit hemma. Jag förstod hälften men minns att detbästa vore helt enkelt att aldrig börja mitt i en månad för att undvika detta.

Så frågan är nu, om det gäller alla företag?
Någon som förstår vad jag menar? :o
Någon som råkat ut för det?

Misstänker att mitt lönekontor (stort företag förvisso) inte skulle fatta vad jag menade om jag ringde eftersom jag inte själv vet vad jag menar :o:angel: dvs jag skulle bli duktigt dumförklarad :grin:

Det fanns en tråd här en gång om detta men vet inte vad jag ska söka på.:(

Min undring är om hur första lönen påverkas av om man börjar jobba mitt i en månad.

Minns att i den tråden diskuterades detta då personen fick lite lön mot arbetad tid, vilket verkade vara som det skulle trots att det låter udda.
Hon jobbade typ en vecka men fick så lite betalt att det hade varit bättre att ha varit hemma. Jag förstod hälften men minns att detbästa vore helt enkelt att aldrig börja mitt i en månad för att undvika detta.

Så frågan är nu, om det gäller alla företag?
Någon som förstår vad jag menar? :o
Någon som råkat ut för det?

Misstänker att mitt lönekontor (stort företag förvisso) inte skulle fatta vad jag menade om jag ringde eftersom jag inte själv vet vad jag menar :o:angel: dvs jag skulle bli duktigt dumförklarad :grin:

Du får ju lön för de dagar du arbetat, det blir ingen skillnad om du börjar i början, mitten eller slutet av månaden? Ju fler dagar du arbetar, ju mer lön får du. Och tvärtom.

Minns tråden du syftar på och var det inte så att det fanns en löneskuld sedan tidigare?

Jag började jobba den 7e i månaden och fick en heltidslön minus avdrag för föräldraledighet 1-6e och jag hade även en löneskuld som räknades av. Dock blev utbetalningen ändå bra tack vare skattejämkning. Så den summan du får utbetald kan påverkas av både det ena och det andra men lön får du för varje dag du arbetar.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 681
Senast: Bullen22
·
Skola & Jobb Jag startar en ny tråd för att få mer input. Början finns i sommarföräldrar -25. Jo, jag är gravid i v 24 och fick igår beviljad...
Svar
18
· Visningar
787
Senast: Guldaskig
·
Skola & Jobb Jobbar nu på ett äldreboende, det är samma människor, samma rutiner, dag ut och dag in, och allt sker mellan 4 väggar. Såklart händer... 2
Svar
22
· Visningar
1 253
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 676

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka