Jobb med hästar utomlands - försäkring?

Araminta

Trådstartare
(Flytta tråden om den ligger fel)

Ska jobba på en hästgård i Tyskland i sommar. Kommer huvudsakligen jobba som kolloledare då gården bedriver ridlägerverksamhet men även, från och till, i stallet och med hästarna. Vad bör jag ha för försäkring? Har för mig att jag läst att de vanliga sjuk-/olycksfallsförsäkringarna inte täcker ridsport då de anses som "extremsport"? Ni som jobbat med hästar utomlands (dock inom EU), vad har ni haft för försäkring?

Sv: Jobb med hästar utomlands - försäkring?

Lite kul, Ridsport har en stor artikel i senaste numret, just om detta med försäkring när man jobbar med hästar. Är du försäkrad idag? I så fall hade jag börjat med att ringa det bolaget och höra med dem hur de ställer sig till en olycksfalls- och livförsäkring (för jag antar att det var det du var ute efter?)

Sv: Jobb med hästar utomlands - försäkring?

(Flytta tråden om den ligger fel)

Ska jobba på en hästgård i Tyskland i sommar. Kommer huvudsakligen jobba som kolloledare då gården bedriver ridlägerverksamhet men även, från och till, i stallet och med hästarna. Vad bör jag ha för försäkring? Har för mig att jag läst att de vanliga sjuk-/olycksfallsförsäkringarna inte täcker ridsport då de anses som "extremsport"? Ni som jobbat med hästar utomlands (dock inom EU), vad har ni haft för försäkring?

En olycksfallsförsäkring ska du teckna om du inte har det redan. Vårt bolag har inte undantag för ridsport så kolla vad som gäller där du tecknar.

För sjukhusvård/läkarbesök så gäller "blå kortet från försäkringskassan". T.o.m enklare och billigare än hemma :angel:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 812
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Halloj! Är det någon här som har erfarenhet av att teckna en ny försäkring för en äldre häst? Jag och min ponny ska återvända till...
Svar
18
· Visningar
2 055
Senast: Woffe
·
Anläggning Hjälp mig tänka. Står för tillfället i mindre privatstall (<10 boxar). Jag sköter mockning och kraftfoder till min egen medan in- och...
Svar
17
· Visningar
2 936
Senast: Lona
·
Ekonomi & Juridik Hejsan alla, jag behöver lite (en hel del) råd och info. Hoppas ni orkar läsa att detta, ber om ursäkt på förhand för flummig text...
2
Svar
28
· Visningar
4 990

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat