Jo jag vet att det finns en tråd om detta....

Status
Stängd för vidare inlägg.

EmelieR

Trådstartare
... men....
Jag vill att så många som möjligt kan se denna tråden och hjälpa mig!!!

jag har ett sto hemma- hade föl förra året och är ombetäckt efter det.
Det tog inte på första försöket så vi gjorde en andra gång som blev klar 1augusti.
Dygn 333 ska alltså vara 30juni om jag räknar rätt.
Förra året gick hon 340dygn.

När jag tittar på henne nu- alltså idag- ser hon nästan likadan ut som förra året när hon fölade i maj....

Kan det ha tagit på första försöket iaf? Toligtvis fölning i slutet av maj istället för juni isf. Hon har redan grumlig mjölk- hade det 3 v innan förra året. Satt den denna veckan, fanns ingen i helgen när jag rengjorde ordentligt och povade att "mjölka".
Kolla gärna in de olika bilderna på pixbox...
http://www.pixbox.se/alb_show_id793015_page0.html

ALLTSÅ- jag tror inte att det är nära- men kan det verkligen vara nästan tio veckor kvar? Hur brukar det vara när man tar föl så året efter? så här stora så tidigt- mjölk så tidigt?
Jag tycker att hon ser ut som ungefär 4 v innan förra året....

Sv: Jo jag vet att det finns en tråd om detta....

Ingen särbehandling för dig, var vänlig använd den tråd som finns.

moderatorn

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Min mage har sålänge jag kan minnas varit strulig. När jag var i tonåren utredde det, eller "utredde" är kanske bättre. Man tog lite...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
15 518
Hästmänniskan Jag visste inte riktigt om tråden var mest lämplig på Hästvård eller här, men jag tänkte eftersom det mesta egentligen gäller hur jag...
2
Svar
22
· Visningar
6 049
L
Avel Mitt sto gick i år över tiden med över en månad och fick veckan innan fölningen svår fång och fick för det smärtstillande av veterinären...
Svar
4
· Visningar
2 494
Senast: -Lilla My-
·
Övr. Katt Eftersom jag vet att det finns mycket erfarenhet av katter här på forumet gör jag ett försök med en tråd för att försöka förstå vad som...
Svar
8
· Visningar
2 136
Senast: alice
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka