Jippiiii! Första hunden kommer i morgon!

Sv: Jippiiii! Första hunden kommer i morgon!

Så ljuvlig :love: hur känns det då? planerat massa eller? jag och sambon får också hem en valp nu i veckan. ska åka och shoppa massa saker, matskålar leksaker osv...:banana: Lycka till med valpen :)

Oh ja! Planerat så vi är helt yra i bollen! och läst alldeles för många olika hundböcker där alla säger emot varandra.... :confused:
Matskålar, säng o sånt köpte vi förrförra veckan... Kunde inte hålla oss! LÄNGTAR SÅÅÅÅ!

Vilken sorts vovve får ni hem då?

ååh gud va söt!! Man blir ju helt förälskad!

åh det är jättekul att gå och köpa massa nya saker. :) vi var och förberedde med lite mat och matskålar, men har inte köpt så mycket mer än. Kvinnan i hundaffären ville att vi skulle komma tillbaka på måndag och ta med valpen så att hon får se honom :rofl:

Vi får hem en liten Amstaffblandis. det är lite Am. bulldog i hans mamma så han är ju inte renrasig. Men han är en riktig sötis. Turbo heter han, men vi funderar på att byta. Kom gärna med förslag på killnamn som börjar på T :idea:

Så här ser han ut iaf!
13693235.jpg

13693236.jpg

Åh, vilken sockertopp!
:)
Hoppas allt går bra för er!

Namn är jag inget vidare på, är så ovan hundvärlden. Men Tigern/Trigger passar ju en tuffing som han! :)

hur går det med valpen?? trivs han??:)

Det går jättebra!! Verkligen!

Vi åkte hem från uppfödaren igår kväll. Gick bra, men PRECIS när vi hade stannat på vår parkering hemma lade han en spya mitt i mitt knä... Hade han gett det 20sek till hade han klarat det... :D

Hemma tog han för sig meddetsamma, sprang omkring i trädgården och undersökte alla träd och buskar.... och bajjade det första han gjorde. Inne i lägenheter besiktigade han alla öppna rum och sprang helt ensam utan att vi var med honom... även om han föredrog att vara där vi var och alltid kom när vi lockade. Han lekte meddetsamma och åt sedan middag med god aptit.

Sov gjorde han hela natten bredvid min sambo på golvet vid hans tänkta sovplats. Han vaknade två gånger och gick ut och kissade, men somnade sedan om. Gnällde inte en enda gång. Har inte gjort det än så länge! :)

Lite olyckor har såklart hänt, men nu har han hittat till tidningen som vi lagt ut. Ett steg i rätt riktning...

Han verkar emellertid ut att vara en självständig och tuff liten grabb. KUL för vi vill ha just en sådan hund!

Själv är jag på jobbet nu och längtar hem. Sambon frestar mig med att skicka filmer på lillen när han leker (han är hemma med hunden).

Har ni hämtat er? Har ni kommit på något namn?

åh vad kul att allt har gått bra :) jaja lite olyckor är ju inte så konstigt, haha det är ju något vi får räkna med ett tag kanske :rofl:
tidning var ett tips, kanske ska lägga ut det till våran också! så får vi se hur det går!

Jodå vi hämtade våran igår. han är så söt så :love: jättego är han. Han sov hela vägen hem igår och väl hemma så fick han lite mat och träffa vår lilla papillon så dom lekte lite ute och sen somnade han. sov hela natten men nu på morgonen har han kissat lite...och bajjat :devil: :rofl:

Vi diskuterade namn igår och kom seriöst fram till att han ska heta......

TAGE :rofl:

ska ta lite bilder idag och lägga ut så ni kan få se lite mer färska bilder på Tage!

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
950
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 601
Senast: fixi
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 635
Senast: Rugge
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 353
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka