Jippie ska börja köra!!

L

love-fliza

Hej. jag ska böra köra min ponny nu! köpte hene inkörd!! jag vill ha TIPS??? om vad jag ska tänka på när jag och vad jag ska ha med mig när jag kör.... och mycket anat som man alltid gör när man kör!! ni får gärna skriva någonting... det behöver inte vara mycket men SNÄLLA bara något:bow::bow::bow::bow::D:D

Sv: Jippie ska börja köra!!

Vad roligt att du ska borja kora. Ta med en kunnig kompis och en vass kniv ar bra att ha.

Jag har två cykelkorgar som jag fäst därbak, bra att ha div grejor i, som tex grimma, tröja, något att drika osv. Om man ska köra långt.

Den behöver du nog inte, det är jag som tar den med när vi kör därför jag brukar ta en kort rast, där jag spänner av rockarden, tar av bettet och låter Pållan beta en stund.
Gick av bara farten när jag skrev... :o

Rent spontant tänkte jag; kaffetermos och knäckebröd.:d

Ja:banana: Fler som tar paus!
Hur gör du med hästen under den?
Låter du den stå där med vagnen eller gör du som jag?
(Tar av vagnen och bettet, men låter selen vara på, sätter grimma på och använder tygelen vid uppbindning så får lite längd också att gå och beta)

Senast ändrad:

Rätt utrustning som både passar och är rätt (ex. baksele,rätt längd på tömmar, draglinor *förlåt för jag blev tråkig där*) :) och om du inte kört innan bör du ta en kurs eller något.

Sedan en hjälm på huvuet ;)
Gärna lite fikabröd och lite saft till lång turen med :D om jag fick bestäma !

Mvh
Eran Emma

Sätter på en grimma (tar oftast av tränset eller tar bara över grimman) , tar av tömmarna, tar av vagnen sedan så låter jag hästen beta medan jag fikar eller bara vilar :rofl: (obs. att jag inte sover :idea:)

Mvh
Eran Emma

Sätter på en grimma (tar oftast av tränset eller tar bara över grimman) , tar av tömmarna, tar av vagnen sedan så låter jag hästen beta medan jag fikar eller bara vilar :rofl: (obs. att jag inte sover :idea:)

Mvh
Eran Emma

haha:rofl::banana::bump::D

klart vi tar pausar när vi myskör. då får hästen gå i bara grimma och grimskaft medans vi fikar. vid motionspassen kör vi bara

Om jag tar mig en långtur med hästen och har med mig fika så brukar jag låta hästen ha all utrustning på sig.

Ta med dig en kunnig person när du ska köra och hjälm på huvudet.Annars brukar jag faktiskt inte ha med mig något spec då jag kör.

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
991
Senast: Cattis_E
·
  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
11 998
Senast: Görel
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
617
Senast: Shaggy
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 346
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Misstänkt rävskabb
  • Uppdateringstråd 30