Loons
Trådstartare
Jo kunna få lån genom dom till 5 % räntaKollat med Blue Step?
Har flera vänner med udda anställningsformer som fått lån där när andra banker sagt nej.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jo kunna få lån genom dom till 5 % räntaKollat med Blue Step?
Har flera vänner med udda anställningsformer som fått lån där när andra banker sagt nej.
Men hur långt har du kvar av provanställning? Den brukar väl vara på 6 månader? Och det går ju fort. Hitta någon soffa att sova på så länge och försök sen igen när du har fast anställning.Jo kunna få lån genom dom till 5 % räntaSå för mig blir det verkligen verkligen sista utvägen. Verkar jo lite sjukt att man skal sitta flera tusind dyrare i månaden för man är provanställd. Tycker inte det verkar särskillt tryggt heller. (särskillt om räntan nu går upp och man då skal omförhandla sina lån till september med min vanliga bank, verkar inte särskillt smart att ta ett sånt lån när man inte vet hur det kommer bli påverkad av brexit/trump här över sommaren)
Jo men esakt så blir jo läget nog. Kände mig bara jävligt bitter när jag fick svaren från bankerna idagMen hur långt har du kvar av provanställning? Den brukar väl vara på 6 månader? Och det går ju fort. Hitta någon soffa att sova på så länge och försök sen igen när du har fast anställning.
Alla som bytar jag jobb har väl provanställning....![]()
Jag fick fast anställning precis när jag skrev kontrakt på min lägenhet och banken sa nej, jag hade behövt innehaft den minst 6 månader.. sjukt dryga och konstiga regler. Fast anställning är ju ingen som helst garanti för att man har jobb en månad senare. Jag har haft visstidsanställningar som varit mer "säkra".En fråga från en som undrar.. Får man lån av banken direkt, bara man har fast anställning (och uppfyller övriga krav)? Man behöver inte ha haft fast anställning en viss tid innan man kan söka? Jag har alltid trott att man måste ha fast i minst 1 år innan man kan söka exempelvis bostadslån?
TS, jag hoppas att det löser sig för dig! Det är inte roligt att inte kunna få ordning på sitt boende bara för att man går isär.![]()
Fast det där är ju falsk trygghet. Inget säger att man kommer att jobba kvar på sitt jobb! Dessutom är lånet gärna på 25 år eller liknande vilket innebär att livet hinner förändras ett flertal gånger under lånets återbetalningstid.
Det hade varit bättre för bankerna att se att folk har ordning på sin ekonomi och verkar stabila och vettiga som människor. Det är omodernt att ha en fast anställning i hela sitt liv, och det skadar de som är entreprenörer och egenföretagare.
Vet inte, verkar väldigt konstigt. Bank-kvinnan jag pratade med idag, sa jag skulle återkomma när jag fick fast. Då låt det inte som det borda vara ett problem alls...En fråga från en som undrar.. Får man lån av banken direkt, bara man har fast anställning (och uppfyller övriga krav)? Man behöver inte ha haft fast anställning en viss tid innan man kan söka? Jag har alltid trott att man måste ha fast i minst 1 år innan man kan söka exempelvis bostadslån?
TS, jag hoppas att det löser sig för dig! Det är inte roligt att inte kunna få ordning på sitt boende bara för att man går isär.![]()
Jag fick lånelöfte på 2milj och sedan lån på lite mindre än det utan fast anställning, endast tidsbegränsad anställning utan ens ett litet löfte om att få fast. Jag var okänd för banken men mina föräldrar kunder och vi trodde inte jag skulle få lånet själv, men att vi skulle använda min mammas fastighet till det hela. Vilket var en lösning, men personen vi pratade med på banken tyckte det var smidigare om jag bara fick lånet. Danske bank är det.
Ett tag senare försökte en kompis få bostadslån på max 500 000, hade precis fått fast anställning. Fick blankt nej från sin bank, för hon haft fast för kort tid.
Jag fick fast anställning precis när jag skrev kontrakt på min lägenhet och banken sa nej, jag hade behövt innehaft den minst 6 månader.. sjukt dryga och konstiga regler. Fast anställning är ju ingen som helst garanti för att man har jobb en månad senare. Jag har haft visstidsanställningar som varit mer "säkra".