Jätteframsteg!!

nevin

Trådstartare
Idag var jag med min vanligtvis hanhundsaggressiva herr hund ute på Knivsta. Vi gick på ena sidan av vägen som går rakt igenom, och bakom oss, fast på andra sidan vägen gick en hund som påminde om en Golden. Den var dock MYCKET större...

Plötsligt rusar den hunden över vägen och kastar sig fram mot min och jag kände mig plötsligt ganska liten, när min hund växte ca 2 dm, av bara raggen som reste sig i givakt:eek: Det blev en del morr och gruff, men inte något mer, ett evigt cirklande och nosande blev det också.... Plötsligt kastar sig båda pojkarna ner på frambenen och LEKER!!! MIN hund - leker? Med en hanhund? Roligt hade de iallafall, och killen som ägde den andra hunden sa att det säkert berodde på att de har hängöron båda två :cool:

Jaja, roligt hade matte med, när hon såg lyckan i Lotus ögon, någon som vill leka, det är inte allt för ofta! Lycklig var matte med, snacka om att det var ett jätteframsteg, min hund brukar klara av hundmöten med mycket och högt rest ragg, morrningar, skall och i värsta fall utfall med stoooora tänderna väl visade...

Sv: Jätteframsteg!!

Tack! Ja, grattis passar bra, det var väldigt skönt att se honom med en annan hund utan att antingen försöka våldta den eller käka upp den....:angel:

Kanske han egentligen är osäker vid hundmöten och när han nu träffade en som inte "nappade på betet" så gick det an att leka lite..?

Ja, det är förmodligen så, han blev mycket värre efter att han blev brutalt påhoppad av en pitbulliknande hund utanför en affär. Han säger väl att det är bättre att gå till attack själv innan man blir attackerad....

När min hund väl får hundar så pass nära så gör hon absolut ingenting. Hon avstyr bråk och allting helt suveränt. Men är det på avstånd och hon är kopplad så visar hon ju alla avståndstagande signaler som bara finns. Bäst är att bara släppa lös henne när det kommer lösa hundar.

Om man får gissa ras kanske det var en ljus Hofvavart du såg(stavning)?

Ingen aning, den såg ut som en golden precis, men mycket större och mer muskulös! Söt var han iallafal :love:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 749
Senast: fixi
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 550
Senast: Liran
·
Övr. Hund :banghead: Alltså varför ska man ha sina hundar lösa när man inte har full koll, eller om man själv inte har koll på omgivningen, två...
Svar
16
· Visningar
1 215
Senast: giovanna
·
Övr. Hund Som inte har sådan kadaverdisciplin att hunden går lugnt vid ägarens sida oavsett störning alltså. Men, alla andra? Alla de som tycker...
23 24 25
Svar
492
· Visningar
37 487
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar