jätte härligt!!!

I

_Ida_

idag var min mamma på konferens så jag hade ingen sjuts med hästen till hoppträningen, men jag tänkte att jag provade å höra om jagh kunde låna någon ridskole häst istället och det fick jag. Det var bara det att jag tyvärr knappt har ridit någon annan häst på typ 2 år och än mindre hoppat så jag var lite nervös över hur det skulle gå.
tillråga på det så är min häst en d-ponny och det här var en ganska hetsig storhäst som jag inte har ridit sedan han var unghäst och visst bockade och for han en hel del ;) ;) men det kändes att jag hade koll på han, och tränaren sa att han hoppade mycket bättre än hann hade gjort på länge och vi fick hoppa en kombination på typ 1.10 på slutet och han bara flög... Det kändes verkligen bra för självförtroendet då jag var lite tveksam på hur det skulle gå att hoppa en annan häst.......... Hur brukar ni göra, försöker ni att hoppa lite andra hästar ibland och inte bara era egna? jag tror iaf att det är väldigt nyttigt även för att utvecklas med den egna hästen, så jag skulle gärna göra det mkt. oftare.......

Sv: jätte härligt!!!

jo jag brukar hoppa alla hästar jag får.. har visserligen ingenegen kuse som hopptränas nu men hoppar 2-3 olika hästar regelbundet..
ibland fler..
mycket bra för utveckligen att rida olika. Man måste lära känna hur stor galopp ,hur man ska lägga, osv..

Fick på en studiesag för några veckor sedan komma till nåra ja känners återförsäljnings stall. där fick ja rida 5 hästar och tre av dem fick ja hoppa lite smått och de va jätte svårt :D Ska se om ja får komma dit nåra mer gr för de skulle nog va vääldigt nyttit för mej :p

Jag har ingen egen, utan tävlar ridskolehästar. Just nu har jag en storhäst som jag ska tävla på, men jag rider fortfarande min gamla ponny ibland och så rider jag min tränares häst som jag hoppar lite på.
Olika hästar hoppar jag ofta, och jag tycker att det är utvecklande. ;)
Det händer ganska ofta att jag får hoppa på någon häst som har bråkat ovanligt mycket också.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 193
Senast: Emro
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 480
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 110
Senast: zarmino
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 211
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka