Sv: Jätte AKUT fång,erfarenhet någon
Det är TUR att min veterinär inte är ngn mupp i alla fall, utan en tänkande, praktisk och kunnig människa. Vi för hela tiden en dialog, de har sett min häst förut, diagnosen är osäker fortfarande. Hovslagare har varit och är inblandad med specialbeslag, det har varit tal om andra möjliga diagnoser än fång också. Hästen har för ett tag sedan genomgått hältundersökning och röntgen, plåtar u a men konstaterades sulöm varför specialskoning gjordes som åtg. Hästen ohalt.
Symptomen har blossat upp igen efter en period u a, beslagen har nu inte den initiala effekten. Misstanke om möjlig fång finns p g a att han försämrats igen och nu har besvär att vända på liten volt, stickig gång, dock inga andra klassiska fångsymptom.
Hovslagare o veterinär inte helt inne på samma linje, hästen ska in efter helgen för fortsatt utredning och för säkerställande av diagnos.
Detta innebär inte att han för den skull ska behöva vara smärtpåverkad över helgen, har dessutom blivit rek att så snart som möjligt sätta in detta eftersom det enl uppg ska kunna ha en bromsande effekt på ev begynnande fång.
Tycker du att detta är tecken på en hästägare som sitter på rumpan hemma och gissar, leker veterinär själv eller bara önskar en veterinär för att de ska skriva ut recept??? Frågan om recept behövde inte komma upp, en bekant till mig hade Finadyne hemma och var snäll nog att låna mig så att vi har över helgen. Talade igen med min veterinär, i morse, ang lämplighet att ge Finadyne eller annat smärtstillande och det svar jag fick att självklart ska du ge det, bra att du har det hemma.
HERREGUD, vilken oseriös veterinär, eller hur?
Muppar var ordet