Järvsöfaks senaste

Zuzzi

Trådstartare
ja vad säger ni? Skadan eller den snabba tempoväxlingen som en viss kommentator bestämt slog fast vid.

Sv: Järvsöfaks senaste

Eh, nu är jag inte med alls. Vad har hänt nu?

man måste ju skylla på nåt...... ;)

Allvarligt så tror jag det var olycksfall i arbete

Men han hade väl haft en reaktion i ett framknä? Men de tänkte inte behandla den eftersom den inte var allvarlig och det var för nära till elitloppet. Tror jag läste det på trav i norrs hemsida...

Känns som om Järvsöfaks är för rutinerad för att hoppa pga. komentatorns anledning....

Järvsöfaks hoppade in i galopp i sista sväng när han var i Oslo. Men ställde sig sen efter att ha stannat helt nästan och gav järnet men syrran tyckte han inte gick rent i travet längre
(såg en sån häst på V75 senast som travade som han gjorde och den hoppade också i sista sväng, var inte halt när han gick ut från banan men nånting var det med den hästen).

Enligt kommentatorn var det den höga tempoväxlingen som gjorde att han slog över i galopp men personligen känns det som om Faksen är alldeles för rutinerad för att slå över i galopp för en sån sak.

Okej,han är för rutinerad för att hoppa för en sådan sak.Men saken är att han börjar bli lite till åren för att ha tävlat så lång tid på så hög nivå som han faktiskt gör,det är ju inga promenad segrar han tar ändå för det går ju fort,han har dessutom haft problem med skador till och från både allvarliga och mindre allvarliga.Visst en olycka i arbetet kan jag köpa men det kan även vara en känning av någonting.har ju känt av ena bakbenet förut.
Hästar är ju ändå inte maskiner saker händer som vi inte kan göra något åt.Vi kan ju fortsätta spekulera i det men den som ändå vet till slut är Faksen själv,och han kan inte prata :bow: Men man måste ju säga att han är otrolig.
"en som jobbat med honom"

Javisst är han helt otrolig Faksen :bow: trodde han aldrig skulle komma tillbaka i toppen efter Baron Gruff sjukdomen, var jätteorolig att han skulle mista livet helt :crazy:

Veterinären sade att det var höger framknä, och J-O valde att inte spruta eftersom han skulle missa Elitloppshelgen då...

Så då blir det upp till bevis om han kan visa att han fortfarande är den samme Faxen.

Vissa hästar blir juh aldrig trötta på tävlandet konstigt nog, och jag tror Faxen hör dit...precis som Victory Tilly, han älskar att trava o tävla :)

Jag tycker kommentatorn hade fel när han sa att Faksen såg fin ut över upploppet. Sådär brukar han inte se ut...

Liknande trådar

Hästvård Köpte hästen i slutet av Oktober, då hade hon ganska mycket vinterpäls redan så vet inte hur det var då, men upptäckte efter en period...
Svar
5
· Visningar
1 057
Senast: Cactus
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 348
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 275
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
10 215
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Leksak som belöning