Järven-Pä

Chima

Trådstartare
I går fick min kompis ridko lov att avsluta sina dagar, 2½ år gammal :(
Hon fick stafylokock a och veterinären tyckte att det var lika bra att ta bort henne för att inte smitta andra...

Ni kanske inte tycker att det är en så stor sak, men jag tycker att det. Min kompis har haft henne sedan 2005.
Ville bara skriva av mig! ='(

47055_1206215554.jpg

hoppas att bilden funkar

Sv: Järven-Pä

Bilden fungerar inte.
Så de prövade inte med att medicinera och isolera kon först då?

Jo hon fick behandling för kanske 1 månad sedan och då fickk hon något annat, kmr ej i håg vad det hette. då vart hon bra, de fick göra henne trespent. Nu fick hon det här och det är väldigt smittsamt och de ville inte ha fler i besättningen smittade och det förstår jag, men endå ='(
Hon vart 2 spent på slutet också och ingen ville ha henne när hon hade så elaka bakterier...som synd är.........

Du måste ha bilddagboken uppe i ett annat fönster och sen funkar bilden!

Till TS vad tråkig med Stafylokockus Aureus! Men det är en himla dum bakterie som är riktigt svår att behandla, men jag tror inte att hon hade smittat om hon inte hade mjölkats (men visst, vad är det för mening att hålla kor som inte producerar). Hon var i alla fall riktigt fin på bilden!

Liknande trådar

Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
15 767
Senast: Shpongle
·
Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer...
2
Svar
22
· Visningar
803
Senast: Angel
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 563
Senast: mars
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 093
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar