jamen hästarna då????

S

sinner

satt just nu i kvällningen och slötittade lite här inne.... jag reagerade på att inne på körhästforuet här, står det till 80% om selar, vagnar, tömmar, huvudlag mm...utrustning alltihop!!

har vi inte glömt hästarna lite??:o

få höra om KÖRHÄSTARNA nu..:bump::banana::bow:

Sv: jamen hästarna då????

Okej!
Här har vi min Shiloh, i blåsiga skåne! Halvblodskorsning, vallack, född i april -06, e: Elliot (ee: Elmshorn 887, eue: Aerline H) u: Susanna (ue: Flush uee: Carriär 609). En tjuvbetäckning med lyckat resultat! :) Började köras in i maj -07. Tycker det är jättekul att gå i vagnen! Övrig tid går han på lösdrift med jämnåriga + äldre "farbror", som håller ynglingarna i herrens tukt o förmaning! :rofl:

DSC04876.jpg

blåsigt värre!! men fin var han! fattar inte hur man får in bilder, annars hade jag bombat:devil:

Bilder från i somras/höstas.

Russet (6 år), ännu inte inkörd.
15002354.jpg

Knabstrupper (10 år)111 cm. Bästa körhästen! :love: Utlånad 2008
14736915.jpg

Min egen älskling! Meja (3 år). Inkörd men inte utbildad.
Halt i nedförsbacke, därför allt i "spänn"
15001395.jpg

Tränar på att svänga...
15001392.jpg

Jag har två mycket fina körhästar:D:D

Big Money Pellini
Varmblod född -90
En sann gentleman som gör ALLT han kan för att vara till lags..
Tycker att precisonskörning är MYCKET roligare än dressyr..

Krutrök
Nordistravare född -93 men han är ca 2 år i huvudet.. Är ÖVERALLT och fipplar med sin mule.. välter GÄRNA alla hinkar och flyttar borstar osv..
VILL så otroligt mycket

Anna-Carin

Jag kan nämna lite om sköthästarna jag hade innan Zorro, min egna pålle.

Midde, shetlandsponny, född -90 (tror jag). Tävlat lätt klass körning ett par säsonger. Lat utav bara ******* så det blir ingen mer tävling för denne herre :p

http://www.apberget.se/php/misc/alb...5ab6277f2b7bd81b35525a5027761&title=Albumbild

Caj, gotlandsruss, född -90. Distriktsmästare i körning -03 med sin ägare. Han är en man med egen vilja och synpunkter, men fruktansvärt arbetsglad.

http://www.apberget.se/php/misc/alb...16d34b9cd78aa6ddb06fca1f7cab2&title=Albumbild

Och så Zorro, min lilla plutt :love: Faktiskt en attraktiv och erfaren man om man frågar honom... :p New Forest, född -91. Har gått i alla möjliga kombinationer; par, fyrspann, tandem... Har nu börjat sin karriär på tävlingsbanorna. Hoppas på mer :D

http://www.apberget.se/php/misc/alb...b8cbbe603e178b9d95394367fe135&title=Albumbild

Krutrök
Nordistravare född -93 men han är ca 2 år i huvudet.. Är ÖVERALLT och fipplar med sin mule.. välter GÄRNA alla hinkar och flyttar borstar osv..
VILL så otroligt mycket

Ha, ha...precis så är Shiloh, men han är ju 2 år! Undrar nu om någon bytt ut min halvblods-kille till en nordis! Han ser förtillfället ut som en oxå! :rofl:

Min 18-åriga halvblodsvallack, 171Mkh.
Kördes in i höstas.
Än så länge endast körd i ridhuset, med undantag från en kort sväng från ridhuset till stallet. (vilket gick väldig bra :) )

Bild tagen på julafton, strax innan vi öppnade porten och körde ut.

korajulafton.jpg

vilka fina hästar alla har!!

mer, mer, meraaaa!!!:D

Hm, skumt det funkade från början för mig men inte längre :confused: Provar igen, nu borde det funka:

Midde, shetlandsponny, född -90 (tror jag). Tävlat lätt klass körning ett par säsonger. Lat utav bara ******* så det blir ingen mer tävling för denne herre

http://static.apberget.se/images/p/g/9f2/9f25ab6277f2b7bd81b35525a5027761_500_375.jpg

Caj, gotlandsruss, född -90. Distriktsmästare i körning -03 med sin ägare. Han är en man med egen vilja och synpunkter, men fruktansvärt arbetsglad.

http://static.apberget.se/images/p/g/69c/69c16d34b9cd78aa6ddb06fca1f7cab2_500_308.jpg

Och så Zorro, min lilla plutt Faktiskt en attraktiv och erfaren man om man frågar honom... New Forest, född -91. Har gått i alla möjliga kombinationer; par, fyrspann, tandem... Har nu börjat sin karriär på tävlingsbanorna. Hoppas på mer :D

http://static.apberget.se/images/p/g/9b9/9b9b8cbbe603e178b9d95394367fe135_640_499.jpg

Dessa tre håller jag på med:

Mimer 200
Fjordhingst född 1995
e: Alexander Lukas 183 ELIT, u: Mimmi 2141 ELIT
Tävlad upp till internationell svårklass
7385719.jpg

Magne 228
Fjordhingst född 2001
e: Ismo Kry 208, u: Mitra 2985 ELIT
Mest riden, håller på och "körs in på nytt" och ska starta lättklass till våren.
Liten3.jpg.jpg

Priffe
Fjordhingst född 1986
Pensionerad sedan flera år men körs fortfarande då och då, har tävlat upp till internationell svårklass med placering.
11524587.jpg

Här kommer en bild på en av mina körhästar. Det är taget på julaftonen när vi hämtade granen med giggen....det skulle förståss vara mysigare med släden.
jul1.jpg

vilken fjording!!!!!jösses, jag som tycker dom är fula...hrm, tyckte kanske passar bättre nu då...

Nelly miniåsna på 93 cm. Körd sedan Maj -07 ca. busfrö på nyfylda tre år.
Tamsin miniåsnehingst på 97 cm körd sedan oktober -07 tre år
Åke åsna på ca. 115 cm håller på med inkörningen nu men han är låååångsam (ior) kallas allmänt för Åke.bråke eller Åke-tråke men är väldigt söt. 12 år
Smilla welsh mountain sto på 2 år. Har precis börjat känna på bettet och selen. Har bara haft henne i två veckor.
Bilder på alla (utom Åke och ännu lite tunt på Smilla) finns att se på min hemsida: www.goskottafarm.dinstudio.se

Min blivande kör- och ridhäst heter Järn :)
f 06, fjording.
Tömkörd sedan i sommaren 06. Blivit mindre med det i vinter pga underlag.. Men siktar på att spänna honom för vagn till sommaren.
Köpte en rockard idag, som efter lite fix och så ska bli precis så som jag vill ha den.
Järn tycker det är helfestligt att få komma ut och göra saker :)
Har testat skacklar några gånger, och det tycker han var hur enkelt som helst ;)

15495558.jpg

oktober 07.

Tyvärr har jag dåligt med nyare bilder då vår kamera lagt av..

Här är min varmblodstravare Houstonian, 1996 e. Karate Chop, ue Spellcaster.
Tidigare elittravare. Ställer alltid upp på allt! Han har alltid överseende när jag tabbar mig. En herre med mycket integritet, stark som en oxe. Vinnarskalle. Vi har mycket kul ihop. Nu har vi börjat hoppa också!

Senast ändrad av en moderator:

frisyr.jpg

undrar om jag är ensam om att ha en ardenner?
carmenzita 4 år i april .. min första egna häst kunde inte blivit mer rätt..:bump: ps brukskörning är grejjen för oss

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 393
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 236
Körning Min ponny som precis är inkörd skenade igår med sin rockard. :( Orsaken var att svängeln lossnade och slog i hennes bakdel och sedan...
2
Svar
36
· Visningar
6 077
Senast: Lynxsa
·
Körning Kan börja med att skriva att jag antagligen inte kommer kunna göra något inom körning inom närmsta tiden, men vill gärna göra det någon...
Svar
3
· Visningar
1 983
Senast: Sryoqwe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka